Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. МИОВЕНИ - Dacia (на снимката). В оригиналния румънски завод на марката днес се правят Duster, Logan и Sandero. Останалите модели - Dokker и Lodgy - идват от Мароко.
2. КРАЙОВА - Ford. Някогашната фабрика на Oltcit, приватизирана после от Daewoo, а след техния банкрут поета от Ford. Днес прави Ford EcoSport, както и двигатели за други модели.