Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. ДЕБРЕЦЕН - BMW. Строителството на завода, с капацитет около 150 000 коли годишно, започна тази пролет. Още не е напълно ясно какво ще се сглобява там, но фабриката е пригодена както за двигатели с вътрешно горене, така и за електромобили.
2. КЕЧКЕМЕТ - Mercedes. В този доста голям и модерен завод се правят А- и В-класата, CLA във всичките си разновидности. Наскоро Mercedes довърши строителството на втори цех, в който ще се правят модели със задно предаване.
3. EСТЕРГОМ - Suzuki. Тук се правят европейските версии на Swift, SX4 S-Cross и Vitara. Последното поколение на Baleno също беше унгарско.
4. ГЬОР - Audi (на снимката). Заводът на германците в Гьор прави преди всичко двигатели. Но освен тях тук се сглобяват седан и кабриолет версиите на A3, а също TT и Q3.