IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda готви нова промяна в гамата си

Кросоувърът CX-5 отстъпва място на CX-50

Още преди година компанията Mazda обяви, че ще раздели моделната си гама на две семейства. В Small Architecture ще влизат електромобилите и компактните модели с напречно разположение на двигателя, а в  Large Architecture ще попаднат автомобилите с надлъжно поставен мотор, в това число и редовите 6-цилиндрови агрегати, които трябва да повишат престижа на япноската марка.


Mazda CX-50


Първата стъпка е напрравена със седана Mazda6, който ще се появи през 2022 г., като преминава на платформа със задно задвижване. Сега изданието Coche Spias съобщава, че по същия пример ще се действа и с новия кросоувър Mazda CX-50, който заменя модела CX-5.

Смяната на индекса се вписва в настоящата стратегия на марката – на паpара вече е „паркетният“ Mazda CX-30, а идва ред и на електрическия MX-30. Новото име CX-30 беше регистрирано от компанията в Европа още през лятото на 2019 г. и ако е съди по данните до момента, CX-50 ще е по-голяма от сегашната CX-5, като дължината ще достигне 4550 мм (колкото на Mercedes-Benz GLC). 

Известна е и гамата двигатели. На върха ще се окаже редови 6-цилиндров мотор с мощност 285 к.с. Това е 3,0-литров редови ScyActiv X с турбо, който ще работи с 48-волтов стартер-генератор. Ще има и турбодизел SkyaActuve D с обем 3,3 литра, като и 4-цилиндрови мотори – дизелов 2.2 (190 к.с.), атмосферен ScyActive-G – 2.5, който също ще работи със стартер-генератор. Предвижда се и негова турбо-версия с 230 к.с.

Новият кросоувър ще се появи едва след седана Mazda6, което означава не по-рано от края на 2022 г.

Снимка: Mazda

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до #2 а ти просто не си на ясно на какво си се нахендрил
  • #8
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мазда са най-измислените и смешни коли уж били здрави и тинтириминтири а като се прецакат не знаят дори във великия им сервиз какво да правят за всички пари на света
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    както де вижда ако си имаш връзка със село и 75 коня във VW up са по-ценни от 500 пред блока в Ляулин
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    гният и кламерите с които защипват документите
  • #5
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Брей! ( преди 3 години )
    Мерц вади 420к.с. от 2литра а наша мазна се напънала с цели 285к.с. от 3 литра и то с турбо!! Те тва е "премиум"...))))
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    точно така и освен всичко не вървят и горят бензин колкото си искат кап москвичи
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Така да се каже в капитализма в момента в който си си купил нещо вече си се прецакал , след 6 месеца излиза нещо ново и вече не си върха а само се убеждаваш колко си бил умен това е за всички вас умници ха ха ха
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 1Явно не си карал последните модели на Мазда. Аз лично притежавам СХ-5 и преди да реша да я взема имах 2 други избора - BMW X3 и Porsche Macan. Маздата по нищо не отстъпва на Х3 и бих казал че като съотношение цена/качество/удоволствие от карането - мисля че даже превъзхожда Х3. Мене лично ме привлече дизайна - външен и вътрешен и начина на каране и возене. Цената не беше фактора за избора. Само съжалявам че не изчаках 1 месец да взема СХ-5 с турбо. Сервиза на Мазда е също много добър.
  • #1
    2 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Мазда и престиж? Това е оксиморон. Марката се е превърнала в посмешище с недалновидните си и инатливи технически решения, както и с 20-годишната си изостаналост.