Компанията Mazda патентова в Япония хибриден агрегат, използващ роторен (Ванкелов) двигател. Схемата предполага използване на батерии със суперкондензатор, както и 3 електромотора, два от които са вградени в колелата.
Според патента, роторният двигател ще бъде поставен отпред, но ще е приближен към центъра на автомобила. Той ще бъде свързан с електромотор с мощност 25 кВт (34 к.с.), работещ под напрежение от 48 волта. Съвместно валът на трансмисията, съединителят, скоростната кутия и диференциалът на двигателя с вътрешно горене и електромоторът подават тягата на водещите задни колела.
В тази система от Mazda са предвидили задвижване на четирите колела, но то не е като при другите хибридни модели на пазара. В предните колела са вградени спомагателни 17-киловатови електромотори, които последователно захранват суперкондензатор и батерия с 3,5 кВт/ч. В компанията се надяват, че комбинирането на тези два елементи ще повиши ефективността на системата.
Основните елементи на хибридната система на Mazda: 3 - двигател с вътрешно горене, 5 - основен електромотор, 10 - спомагателни електромотори, 6 - батерия, 4c - трансмисия, САР - суперкондензатор.
Суперкондензаторите могат да захранват допълнително моторите при динамично каране, а също така да поемат рекуперацията на енергия и да я предават на основната батерия, ако има нужда. Освен това системата ще позволи намаляване на теглото на автообила, тъй като суперкондензаторите са поставени максимално близко до електромотора и това намалява дължината на високоволтовите кабели.
Снимки: Mazda