IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda измисли хибрид с 4х4 и роторен двигател

Компанията патентова система с три електромотора и ДВГ

Компанията Mazda патентова в Япония хибриден агрегат, използващ роторен (Ванкелов) двигател. Схемата предполага използване на батерии със суперкондензатор, както и 3 електромотора, два от които са вградени в колелата.


Mazda хибрид


Според патента, роторният двигател ще бъде поставен отпред, но ще е приближен към центъра на автомобила. Той ще бъде свързан с електромотор с мощност 25 кВт (34 к.с.), работещ под напрежение от 48 волта. Съвместно валът на трансмисията, съединителят, скоростната кутия и диференциалът на двигателя с вътрешно горене и електромоторът подават тягата на водещите задни колела.

В тази система от Mazda са предвидили задвижване на четирите колела, но то не е като при другите хибридни модели на пазара. В предните колела са вградени спомагателни 17-киловатови електромотори, които последователно захранват суперкондензатор и батерия с 3,5 кВт/ч. В компанията се надяват, че комбинирането на тези два елементи ще повиши ефективността на системата.


Mazda хибрид

Основните елементи на хибридната система на Mazda: 3 - двигател с вътрешно горене, 5 - основен електромотор, 10 - спомагателни електромотори, 6 - батерия, 4c - трансмисия, САР - суперкондензатор.


Суперкондензаторите могат да захранват допълнително моторите при динамично каране, а също така да поемат рекуперацията на енергия и да я предават на основната батерия, ако има нужда. Освен това системата ще позволи намаляване на теглото на автообила, тъй като суперкондензаторите са поставени максимално близко до електромотора и това намалява дължината на високоволтовите кабели.

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До "Сложно"Имаш още какво да учиш. Причината при локомотивите ДВГ да е генератор, е нуждата от огромен въртящ момент, особено при потегляне, а това може да го осигури само ел. двигател. Скоростна кутия и съединител в случая биха били огромни и твърде сложни. Причината при Мазда да има директно задвижване от ДВГ е, че така има много по-малко загуби, отколкото да се мине през КПД на генератор и през КПД на ел.двигател. Въпрос на сметки, но директното задвижване от ДВГ обикновено е добър вариан ...
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #7 ( преди 3 години )
    Споменатите от теб локомотиви имат зъбна предавка между мотора и колооса, което се явява трансмисия с една предавка. Така че това, че нямало толкова здрава трансмисия са пълни глупости. Една трансмисия може да се направи колкото искаш здрава, въпроса е колко ще тежи, как и къде ще се монтира, и колко ще струва. Има трансмисии в минната и корабната техника, които са подложени на по-голямо натоварване и от тая при влаковете!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това с кондензаторите не е лошо решение, защото доказано са с най високо КПД при складиране, но си имат други недостатъци
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Мазда ( преди 3 години )
    На хибридите най ме кефи факта, че имат регенерация при спиране , щото тия милиони автомобили по пътищата генерират огромни количества топлина при спирането си, а тая енергия може да се вкара в батерията и да се ползва, когато има нужда. Само тази технология вдига КПД-то на цялата система, а направена от японци най-вероятно ще е върха на сладоледа, евалата...
  • #9
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Ха сега ( преди 3 години )
    Абе какво им обяснявате на немските премиум фенчета технологии... за тях махаш катализатора, даваш едни грешни пари и TDI CDI или d летиии.... и сложи за 20лева. Тук се говори за технологии, иновации, патенти, а не премиум дизели и през 2020г.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За простите е сложно. За същите и хибридите на Тойота бяха сложни, но се оказа, че въпреки сложността, нещата са добре измислени и са надеждни. Дори повече надеждни от повечето автомобили на пазара, които не са хибриди, а само с ДВГ. Конфигурацията с удължен пробег е НЕработеща и НЕефективна. Тойота го доказват. За влаковете, композициите и другите щуротии ще се спреш ли да сравняваш ябълки и домати! Нямат нищо общо! За генератора са важни обороти,а не въртящ момент. Чети преди да пишеш глупости
  • #7
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Сложно ( преди 3 години )
    Серийно-паралелен хибрид. Безмислено сложно. След като ванкела е идеалният генератор - място колко един сак, обаче високи обороти. Можеха да се възползват от тая конфигурация т.е. "електромобил с удължен пробег" като BMW i3 REX, Opel Ampera/Chevy Volt. От къв зор ще слагаш скоростна кутия на допотопния ротор? Дизелов локомотив знаете ли какво е - дизела не върти колелата, щото никоя трансмисия не може да издържи на стотици тонове влакова композиция. Никоя. САМО електромотор може да се справи.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #4 Японците не се плашат от сложните неща и ги правят както трябва. Това не са немци да не могат прости неща да направят, а за сложни абсурд. #5 Да бе за надраскани схемички ей така патент дават. Това, че си технически неграмотен и не разбираш схеми не значи, че те са надраскани! А типичните *** идват от Германистан предимно.
  • #5
    2 rate up comment 26 rate down comment
    Да си намалят раждае ( преди 3 години )
    Надраскали някакви схемички и палучился как всегда ета гавно типични азиатци.
  • #4
    6 rate up comment 8 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Прекалено усложнено ми изглежда, да не стане така че да се сбогуват с прословутата си надеждност.