IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda измисли хибрид с 4х4 и роторен двигател

Компанията патентова система с три електромотора и ДВГ

Компанията Mazda патентова в Япония хибриден агрегат, използващ роторен (Ванкелов) двигател. Схемата предполага използване на батерии със суперкондензатор, както и 3 електромотора, два от които са вградени в колелата.


Mazda хибрид


Според патента, роторният двигател ще бъде поставен отпред, но ще е приближен към центъра на автомобила. Той ще бъде свързан с електромотор с мощност 25 кВт (34 к.с.), работещ под напрежение от 48 волта. Съвместно валът на трансмисията, съединителят, скоростната кутия и диференциалът на двигателя с вътрешно горене и електромоторът подават тягата на водещите задни колела.

В тази система от Mazda са предвидили задвижване на четирите колела, но то не е като при другите хибридни модели на пазара. В предните колела са вградени спомагателни 17-киловатови електромотори, които последователно захранват суперкондензатор и батерия с 3,5 кВт/ч. В компанията се надяват, че комбинирането на тези два елементи ще повиши ефективността на системата.


Mazda хибрид

Основните елементи на хибридната система на Mazda: 3 - двигател с вътрешно горене, 5 - основен електромотор, 10 - спомагателни електромотори, 6 - батерия, 4c - трансмисия, САР - суперкондензатор.


Суперкондензаторите могат да захранват допълнително моторите при динамично каране, а също така да поемат рекуперацията на енергия и да я предават на основната батерия, ако има нужда. Освен това системата ще позволи намаляване на теглото на автообила, тъй като суперкондензаторите са поставени максимално близко до електромотора и това намалява дължината на високоволтовите кабели.

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #3
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това с гълтането от Тойота не е вариант по простата причина, че политиката на Тойота не е да купува други марки. Може да купят част от акциите, но не и да управляват друга марка. Подмолните средства на ВАГ са им чужди.
  • #2
    4 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В компанията се надяват...Тоя филм сме го гледали със скайактива,дето гори като змей.Имат да се надяват на два варианта, да правят компания на сааб или да ги глътнат тойота например.
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Изглежда и звучи добре. Дано и на практика да е така! Единственото в цялата система, което е под въпрос е Ванкеловия двигател. Дали са успели да го направят такъв, какъвто трябва да е? Проблемите с високата консумация на гориво и масло дали са преодоляни, както и дали е увеличен ресурса на агрегата? Разхода на гориво на цялата система какъв ли ще е, е мн.итересно? Харесва ми използването на супер кондензаторите. Не зная защо Тойота не ги ползва за техноте хибриди също?