IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda връща роторния двигател като помощник

Моторът ще се появи при електрическия MX-30 през 2021 г.

Електрическият кросоувър Mazda MX-30 ще се появи на пазара в Европа през 2021 г., като ще получи роторен двигател, който ще играе спомагателна роля. Неговата основна задача ще бъде увеличение на пробега, обявиха от японската компания.


Mazda MX-30


Новата система вече е тествана при прототип на електрическа Mazda2. Той получава малък двигател с един ротор, който се използва като помощник и служи за изминаване на по-голямо разстояние с едно зареждане на батериите. В случая с Mazda2 двигателят е с обем 0,333 литра, като изработва 38 к.с. 

Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг. Бензиновият резервоар е 10,5 литра. От компанията твърдят, че използването на подобна технология ще позволи увеличаване на капацитета на батериите с 20 кВт/ч.


Mazda MX-30


Саматa Mazda MX-30 разчита на електромотор с мощност 143 к.с., който се захранва от акумулаторна батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Това е достатъчно, за да може кросоувърът да изминава до 210 км с едно зареждане. Благодарение на допълнтителния роторен двигател, пробегът ще надхвърли 300 км.

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Последиците от атомната бомбардировка са ясно видими и до днес
  • #15
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добре пак, че Рено им помага. Иначе на вързано магаре хляб не могат да дадат.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #10 Променил си стратегията. Нацъкал си ми минуси, но си „забравил“ да си сложиш плюсчета. Браво, имаш лек напредък! :)))
  • #13
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Начи резервоара е 10.5 литра и увеличава пробега с 90км, а самия двигател е 38коня. Евала японски инженери - измислихте двигател с 12/100 разход и 38 коня :)
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За тези които се чудят защо Мазда са тръгнали с такова абсурдно техническо решение вместо да сложат по-голяма батерия - ами те нямат договор с никой производител на батерии и реално нямат достъп го тях, съответно няма как да произведат много автомобили с големи батерии. Договорите за батери отиват при големите производители. Мазда са притиснати от еко изискванията и тъй като нямат малък 3 цил. двигател за забили тоя ротор който ще разплаче собственика си след няколко години.
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредният превод в стил: Колко лъжички захар в кафето? - Отговор: Да!
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щом спомена чукча... трябва да си голям чукча, за да вярваш, че батерия 35,5 KWh, електромотор 143 к.с., силова електроника, всичката защита от удари и охлаждане, роторен двигател и резервоар за гориво могат да тежат общо 100 кг. Един въпрос за домашно, да си разсъждаваш: дали преводачът не е объркал, за пореден път?
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #7 Това да си цъкнеш + а на мен - не променя факта, че си чукча! Вместо да се засрамиш, продължаваш да простееш...
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #7 Чукча писател, а не читател! Хората са ти го написали: "Теглото на целия силов агрегат с допълнителния роторен мотор е около 100 кг." Още нещо неясно, което не си прочел да има? Едното тежи 540 кг., а другото тежи 100 кг. Ако си учил изваждане в училище, извади двете цифри и ще получиш разликата в теглата на двете задвижващи системи! Много е просто, но не е за прости хора...
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На Тесла Модел 3 батерията 85 KWh тежи 540 кг, т.е. 20 KWh са 127 кг. Значи Мазда, вместо да сложат по-голяма батерия, са натъпкали ДВГ и резервоар със същото тегло. Нямам думи!