Още преди година компанията Mazda обяви, че ще раздели моделната си гама на две семейства. В Small Architecture ще влизат електромобилите и компактните модели с напречно разположение на двигателя, а в Large Architecture ще попаднат автомобилите с надлъжно поставен мотор, в това число и редовите 6-цилиндрови агрегати, които трябва да повишат престижа на япноската марка.
Първата стъпка е напрравена със седана Mazda6, който ще се появи през 2022 г., като преминава на платформа със задно задвижване. Сега изданието Coche Spias съобщава, че по същия пример ще се действа и с новия кросоувър Mazda CX-50, който заменя модела CX-5.
Смяната на индекса се вписва в настоящата стратегия на марката – на паpара вече е „паркетният“ Mazda CX-30, а идва ред и на електрическия MX-30. Новото име CX-30 беше регистрирано от компанията в Европа още през лятото на 2019 г. и ако е съди по данните до момента, CX-50 ще е по-голяма от сегашната CX-5, като дължината ще достигне 4550 мм (колкото на Mercedes-Benz GLC).
Известна е и гамата двигатели. На върха ще се окаже редови 6-цилиндров мотор с мощност 285 к.с. Това е 3,0-литров редови ScyActiv X с турбо, който ще работи с 48-волтов стартер-генератор. Ще има и турбодизел SkyaActuve D с обем 3,3 литра, като и 4-цилиндрови мотори – дизелов 2.2 (190 к.с.), атмосферен ScyActive-G – 2.5, който също ще работи със стартер-генератор. Предвижда се и негова турбо-версия с 230 к.с.
Новият кросоувър ще се появи едва след седана Mazda6, което означава не по-рано от края на 2022 г.
Снимка: Mazda