IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda готви нова промяна в гамата си

Кросоувърът CX-5 отстъпва място на CX-50

Още преди година компанията Mazda обяви, че ще раздели моделната си гама на две семейства. В Small Architecture ще влизат електромобилите и компактните модели с напречно разположение на двигателя, а в  Large Architecture ще попаднат автомобилите с надлъжно поставен мотор, в това число и редовите 6-цилиндрови агрегати, които трябва да повишат престижа на япноската марка.


Mazda CX-50


Първата стъпка е напрравена със седана Mazda6, който ще се появи през 2022 г., като преминава на платформа със задно задвижване. Сега изданието Coche Spias съобщава, че по същия пример ще се действа и с новия кросоувър Mazda CX-50, който заменя модела CX-5.

Смяната на индекса се вписва в настоящата стратегия на марката – на паpара вече е „паркетният“ Mazda CX-30, а идва ред и на електрическия MX-30. Новото име CX-30 беше регистрирано от компанията в Европа още през лятото на 2019 г. и ако е съди по данните до момента, CX-50 ще е по-голяма от сегашната CX-5, като дължината ще достигне 4550 мм (колкото на Mercedes-Benz GLC). 

Известна е и гамата двигатели. На върха ще се окаже редови 6-цилиндров мотор с мощност 285 к.с. Това е 3,0-литров редови ScyActiv X с турбо, който ще работи с 48-волтов стартер-генератор. Ще има и турбодизел SkyaActuve D с обем 3,3 литра, като и 4-цилиндрови мотори – дизелов 2.2 (190 к.с.), атмосферен ScyActive-G – 2.5, който също ще работи със стартер-генератор. Предвижда се и негова турбо-версия с 230 к.с.

Новият кросоувър ще се появи едва след седана Mazda6, което означава не по-рано от края на 2022 г.

Снимка: Mazda

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тогава защо го има със 115к.с
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    2.0TDI се продава с 240 к.с. и изпълнява Евро6темп.
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До #6 ( преди 3 години )
    Интересно ще е, да ти чуя коментара за новото 2.0 TDI с невероятните 115к.с. Много ми е странно някой като каже изкарали само еди колко си коня. Ми такива са нещата, от всякъде регулации и спънки, високи данъци за мощни коли и изисквания за емисии. Глупаво е да си мислиш, че не са по-мощни, защото видиш ли не знаят как да ги направят.
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    и аз така ходих да тествам порше ферари ламбо и бентли и накрая взех мазда защото много повече ми харесва развесели ме хубаво начало за деня
  • #25
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до #23: Твърди си колкото искаш, няма кой да ти повярва. Мненията ми са на база реален опит - мой и на приятели, доста на брой. И CX-5 притежавах, най-високо ниво на оборудване, та знам много добре какво представлява, а не е това, което казваш. Изключително надценена кола. Екстрите ги има, колкото да кажат, че са там. Почти нищо не работи като хората, особено електронните асистенти, които са буквално опасни и са несравнимо по-зле от на други марки. Пестено е здраво, дори от спирачките.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 24 - не съм казал къде си карам колата. Ако за БГ е така - съжалявам. Но за други страни не е. Не може да се съди за Мазда или Мерцедес по толкова малка примерна база каквато е БГ.
  • #23
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 3 години )
    Точно сервиза на Мерцедес в БГ е все още недоносена издънка! В това отношение БМВ са класи над всекви тойоти и лексуси и т.н ориз. А за Мазда-сервиза се чува, че ако случайно няма на склад дори и накладките ги чакаш с месеци ...
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 17 - Да вярно е. Твърдя че сервиза на Мазда е добър. Имал съм над 25 различни коли, и както казах парите не бяха от значение когато правих избора. Сервиза е на ниво Мерцедес и им трябва още малко да стигнат Lexus. По принцип всеки си мисли че няма как да се сравни СХ-5 със BMW Х3 и Поршето но аз го правя. Тествах над 20 различни коли (Audi Q5, Infiniti QX50, X4 и др) и ако трябва пак да избирам бих пак избрал СХ-5 (с турбо) въпреки че най-добро е Порше Macan-това ще е следващатa ми покупка
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Напротив и Мазда и Фолксваген и много други, към които виждам, че имате негативно отношение, всъщност са страхотни коли. Запитайте се откъде произтеча тази негативна нагласа? От форумните мнения, от дилърите или от това, че не е имало лично ползване и достатъчен личен опит, с тези коли. Ето толкова въпроси, и отговора е сложно съставен, той не може да е еднозначен.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Аз си мисля,че е крайно време да отворим цяла една тема за това на какво ниво са авто дилърите ни /от управителите им, налагащи определени търговски и ценови политики, през администрацията им, механиците в сервизите им, до търговците им на нови и оказион/. Защото съм убеден, че голяма степен от негативните нагласи към някоя марка и модел, се дължат именно на тях. На конкретни хора. Аз сащо съм отвратен от някои от тези и сега като чуя тая марка и ми се повр..ща, но знам, че колите не са виновни!