Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Милениумът промени към добро живота на доста марки и RollsRoyce е една от тях. През 1998 г. правата върху бранда стават собственост на BMW, но юридическото правото да произвеждат нови модели баварците получават едва през 2003 г. Затова, през този период брандът произвежда модели, разработени съвместно с Bentley - например, Silver Seraph. Освен това, луксозната марка остава и без собствен завод. Така резултата на Rolls Royce за 2000 г. е под 1000 продажби.
Снимки: Производителите