IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите с най-лоша динамика на света

Tata Nano е лидер, но кои модели му правят конкуренция

Класации с най-бързо ускоряващите серийни автомобили на света са пълни със спортни коли, които развива мощност от по няколкостотин конски сили. Днес обаче ще стане дума за техните антиподи – колите, които не бързат за никъде и съответно имат най-слабата динамика при ускорение от 0 до 100 км/ч. 

Класацията е на изданието Motor1, което припомня, че сигурният победител в нея – Tata Nano, не се произвежда (съответно не се и продава) никъде от 2018 г. Примитивният индийски хечбек беше създаден за вътрешния пазар, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 29,4 секунди. Но пък и цената му беше без конкуренция – около 2000 долара. Има ли Tata Nano достойни приемници?


Снимки: Производителите

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Абсолютни недоразумения
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алооооу ( преди 4 години )
    Това са градски малолитражки и изпреварването и 0-100 не са фактор. Аз за градско си държа едно сеатче еко-мотив 1,2 тди..не е излизало от града 2 години, но ми върши работа . 4/100 градско без климатика , 18 лв данък. Зареждам пълен резервоар веднъж на 2 месеца и се кара ежедневно.
  • #19
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Селянин ( преди 4 години )
    Тия коли в статията направо самолети. Навремето имах едно Рено 5 от старите петички 100 вдигаше за 45 секунди :). Веднъж ме спря един катаджия на едно дълго надолнище до Омуртаг защото съм карал със 120. Доста смаяно ме гладаше как се радвам, поисках и снимката за спомен.
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Автомобили с малки двигатели идеални за градски условия.Не е лошо да се погледнат продажбите в развитите страни и тогава да се пишат статии от този тип.
  • #17
    11 rate up comment 3 rate down comment
    zord ( преди 4 години )
    най обикновено поло от 93 година със 75коня до 100 ги прави за 12сек.чисто нова дачия със 100коня за 18,8..... нещо ужасно се е объркало в автомобилостроенето....
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не са само коне, нютонметри и ускорение, а и предавателни числа на трансмисията. За градските коли е типично да са с по-дълги предавки между 2-ра и 4-та/5-та. Ускорението страда от това, но пък са по-удобни за каране в града и не ти се налага да превключваш често. Извън града се иска повече игра със скоростите. Примерно за да изпревариш по-бързо се налага да смъкнеш не една, а 2 предавки надолу. Въпреки малката мощност и въртящ момент трансмисията компенсира и изпреварваш сравнително спокойно.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Имах 70коня дизел 2007-***, и бях свикнал в диапазона над 35км да съм на трета, защото като я настъпиш и я изцеждаш до към 80км, та за градско беше много удобна кола. Из вън града "умира" точно в диапазона 90-110 и изпреварванията си бяха приключение. Новата 2016-та , пак дизел , 120к.с. на 3-та няма същата динамика и под 60км/ч вече търси 3та, та за градско още й свиквам.
  • #14
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Невежа статия! Не ги гледайте тези секунди, а гледайте въртящият момент! Има двигатели с въртящ момент под 100 Нм и такива с почти 200. Разликата в динамика е огромна, а никой не си купува кола, за да прави ускорения от 0 до 100
  • #13
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е важно колко коня е колата ти, а какво има в главата ти! От коментарите разбирам, че някои хора ги вълнуват само коне и изпреварвания, но не и други по-важни неща. Имаше времена, когато нямаше война по пътищата, не си избивахме комплексите на пътя и се радвахме на живота. Дойде времето на сукалчетата с мощните лъскави коли, купени с парите на мама и тате, които да се "доказват" на пътя. Към всичко това, като добавим, че не могат да карат и са под въздействие на...нещата не са никак добре...
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    само преди 10-тина години (тоест модели сега на по 20+ г) беше уау да имаш 150 коня и ускорение до 100км/ч под 10 сек. Масово бяха по 100-тина коня за седан и 70-90 за голям хеч. И какво? Ами оцеляваше се и се изпреварваше.