Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Не е тайна, че сред сегашните премиум-марки именно Porsche записва най-сериозни успехи. Въпреки, че в гамата на производителя няма бюджетни модели като 914 или 924, продажбите непрекъснато растат. През 2019 г. компанията записва 280 800 продажби, което е 6 пъти повече от 2000 г. Клиентите харесват новото 911, а и електрическият Taycan се радва на стабилен интерес.
Снимки: Производителите