Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Феновете на Porsche не обичат особено модела 911 (поколение 996), но именно то, заедно с Boxter започна да измъква марка от кризата. После обаче се появи Cayenne, който промени основно правилата на играта. Германската компания завърши 2000 г. с 48 797 продажби, като тряба да се отчете, че по това време в нейната гама няма нико Panamera, нито кросоувъри.
Снимки: Производителите