Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. От една страна, тези компании могат да искат баснословни суми за своите машини - и обикновено с основание, тъй като влагат повече в развойна дейност, технологии и материали. От друга страна, ако станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи компанията Bristol. Затова на луксозните марки често им се налага да свалят летвата и да стават „по-народни“. Но прекаленото залитане в тази крайност се отразява на реномето и печалбата. Тънкостта е да се намери балансът - и, ако се съди по резултатите на 8 премиум марки през последните 20 години, на мнозина това се отдава.
Независимо, че моделната гама на Maserati е доста остаряла, а кросоувърът Levante не се радва на огромен интерес, в момента нещата за компанията се развиват доста по-добре в сравнение с 2000 г. Според последния отчет на концерна Fiat-Chrysler, през 2019 г. Maserati е продала 19 000 коли. И ако пандемията приключи скоро, този резултат ще се увеличи, тъй като предстои излизането на гран-турзмото Alfieri, на спортната кола MC20, като и на новия седан Quattroporte.
Снимки: Производителите