IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско?
Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 


Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW.
И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година.
Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото.
От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.
 

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч


При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry.
Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.
 

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч


Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто.
И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди.
Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент.
И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000.
В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран.
Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева.
Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия.
Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.


Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #63
    20 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А да и пластмасовото табло в Пасата е наистина много модерно. Последна мода срещу кожено табло на Камри. Ама щом тестващият е казал така, глупаците нека му вярват. Казах ти седни в двете и виж каква е истината със собствените си очи. Седни и покарай пък после ела да кажеш с ръка на сърцето как е било! С теоретици, като теб повече не ми се занимава. Продължавай да си лаеш и да лъжеш за разходи, виещи CVT и т.н. Ти дори не не различаваш звук от ДВГ и CVT, а тръгнал да се обяснява.
  • #62
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Любопитството е признак на ниска култура! Не прочете ли какво ти написах, че кой какво кара, кой какво има, кой какво е карал няма отношение по темата. говориш за Неикономичност при Корола хибрид, а в същото време искаш колата да бъде спортна. Нещо не те слуша никак главата тебе. Първо си задай някои въпроси, изясни се какво търсиш, какво искаш и тогава философствай! А модерните технологии в Пасата са допотопен двигател и китайска мултимедия срещу модерен, икономичен, екологичен и здрав хибрид.
  • #61
    4 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    И както редакторите са го написали :) "Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия."Сещаш се кое за коя кола е нали :)))))
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Е какъв модел ти е колата, ще говорим ли по същество? :) Или ще се правим на остроумни хахахаАз не държа да си съгласен с мен, това са ми лични опит и впечатления. А колко съм в "грешка" не ме мисли.
  • #59
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да карал съм няколко с ДСГ и на Камри ск е доста по- добра. Нещо си в грешка, ако си мислиш че нервираш някой, както си в грешка по отношение колите.
  • #58
    2 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    За разходът, според мен хибридите са добър избор за града, наистина са икономични, понеже там повече се ползва ел. мотора. Но извън градско нещата са на кантар :) ПП: Другите неща които си писал няма да ги коментирам :)))) само се притеснявам да не ти стане нещо от нерви...А аз имам ФВ с ДСГ, ти карал ли си?
  • #57
    1 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    Камри съм карал ама стар модел, хубава кола от Американският пазар - по-добра шумо изолация, повече базови екстри (все пазарът е капризен там). Хубаво е, че вече и в Европа да се продава. Щом имаш Тойота, може да споделиш впечатления вместо да нападаш ;) Аз ти казах моите. Какъв модел е, и кажи често (с ръка на сърцето) над 120 км/ч и при ускорение 100-130 км/ч примерно как се държи СК и има ли шум? Имаш ли carplay?
  • #56
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поне возил ли си се на Камри? Влизал ли си вътре да видиш за какво става въпрос? Пасата е, като кола правена по трудово обучение спрямо лукса на Камри. Навсякъде е кожа. Табло, врати, конзола...всичко, а в Пасатора е твърда и грозна пластмаса. Знаеш ли колко е средния разхода на Камри в шпритмонитора? 5.34/100. Кажи ми друга кола от този клас и мощност да има подобен разход.Няма! Даже и на нафтовите печки е по-висок. Пасат среден разход дизел 7,82 , а бензин средно 11/100. Смятай каква разлика!
  • #55
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Другото по-интересно обаче е как на Камри с големия мотор и многото коне правят редакторите и тестващи 5,1/100, а ти със доста по-малката кола, която е 100 к.с. надолу правиш такъв голям разход? Някакво обяснение освен, че вероятно си много cMoTaн шофьор едва ли има. Всъщност истината е, че ти никога не си се качвал на тази кола за която пишеш. Както и да е. Дай да говорим за Камри! За Камри е статията. Говори за него, а не за др.модели да си измисляш врели-некипели! Качвал ли си се някога?
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И между другото най-ниският обявен разход е 2,47/100. Гледай хубаво! Не това обаче е важно, а е важен среден разход, защото там се минимизира грешката. Средният разхода на всичките 147 потребители е 4,93/100. Приус със същия двигател има 4,47/100 среден разход от 210 потребители. Както и да е щом ти си толкова над средният разход не колата е виновна, а най-вероятно ти, че не си добър шофьор. Не може стотици хора да правят такъв разход, а тук някакъв веднъж се качил и да се прави на шофьор.