IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско?
Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 


Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW.
И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година.
Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото.
От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.
 

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч


При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry.
Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.
 

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч


Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто.
И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди.
Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент.
И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000.
В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран.
Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева.
Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия.
Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.


Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #79
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ЛосХО ( преди 1 месец )
    На Пасата ми харесва повече дизайна, но за практична, икономична и надеждна кола бих избрал Камрито !!! Тя е наистина Короната в семейството на Тойота и спокойно може да издържи над 200х км без съществени проблеми и ремонти.Едни испанци в ютюб направиха реален тест с над 20км градско шофиране на новото Камри хибрид. Крайният реален разход беше 4л/100км . За Пасата и този 1.5 турбо-бензин.... хммм :) бих го вземал само за служебна кола, която на 100х км ще се сменя.
  • #78
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Razzioblade ( преди 2 месеца )
    Малко некоректно сравнение.Според мен,Ваг са бутнали някой лев. Камрито е много по-модерния автомобил.Тойотата предлага много повече есктри,както и по-високата гаранция.При Камрито всичко е безжично,докато в пассата всичко е на портове,което вече е доста остаряло.
  • #77
    3 rate up comment 9 rate down comment
    fena ( преди 2 месеца )
    Аз мога да сравня Авенсис бензин автоматик 150кс и подобен Пасат 160кс. Пасата е по добре направен и с по хубави материали.Тойотата е на поколения назад. Пасата е с пъти по добър салон скоросна кутия. Авенсиса при 140 км бучеше целия. При по висока скорост имам чувството че почва да му вибрира предния капак.Няма как да сравня изкуствена и естествена кожа. Предишния авенсис беше по добър, имам предвид 2008г.Разхода е еднакъв. Камри не съм виждал, така че незнам.
  • #76
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бедняка с Камри ( преди 2 месеца )
    Въпреки, че няма смисъл да отговарям на подобен “специялист”, ще го направя. Супърб 2.0 TDI 4x4 170 к.с. DSG има и го имам, за съжаление немога да ти приложа снимка тук от колата или талона на същата. И да, вероятно не си и чувал за е-CVT, а да си карал е направо невъзможно, респективно няма как да коментираш нещо толкова “компетентно” до което даже не си се и докосвал. Каква е конструктивната разлика между старите CVT и e-CVT, знаеш ли? Не е нужно да ми отговаряш :)
  • #75
    0 rate up comment 4 rate down comment
    ДО: Бедняка с Камри- ( преди 2 месеца )
    От коментарите ти е видно, че не караш Супърб 2.0 TDI 170 к.с. DSG, защо: 1. При Супърб не се предлага двигател със 170 к.с.; 2. На всеки е ясно, че няма как да се сравнява DSG с CVT - DSG е по-новата технология, по-удобна и по-практична, дори японците слагат такава скоростна кутия на по-скъпите си модели (последните примери са е Nissan GT-R50 и мотоциклетите на Honda)
  • #74
    4 rate up comment 7 rate down comment
    v-1 ( преди 2 месеца )
    Иначе за разходът съм съгласен, но не може да ме убедиш, че при по бързо каране (130-140 да кажем) ще направиш разход 5,2 л. Аз в момента карам Пасат Б8 150к.с. дизел с ДСГ, превключва супер бързо и колата има голяма динамика, а управлението на кутията е много интуитивно. Смесен разход 6,4 л. Ако сравнявам Пасата с Королата (която карах) - По- лоша шумо изолация, по-лоша динамика, по-зле инфотеймънт с-сма. И мнението ми се покрива до някъде с това от статията.
  • #73
    4 rate up comment 5 rate down comment
    v-1 ( преди 2 месеца )
    Радвам се за теб, но не е честно да сравняваш с Шкода едно поколение по-стара от Камрито. Плюс това Пасат-а е едно ниво над Шкода, по добри материали в купето, по-добра шумо изолация и инфотеймънт системата е също малко по-добра (вярвай ми зная какво говроя, имам служебна кола Шкода и работя в тази индустрия). Може би само последното поколения Супърб топ изпълнение ЛиК мога да кажа, че е добра като ФВ-то и повярвай ми и там има кожа по таблото и всякъкви екстри за 70+ хил. лв.
  • #72
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Бедняка с Камри-отно ( преди 2 месеца )
    Към v-1- Карам в момента Супърб 2.0 TDI 170 к.с. DSG и както споменах по-рано, ново Камри. Ами без да навлизаме в излишни спорове, ще ти кажа отново, че Камри е светлинни години напред във всяко отношение. И това което казваш за DSG-то, не бих го предпочел пред е-CVT ама в никакъв случай. Казвам ти неща от първа ръка, а не по разкази на очевидци. За разхода е напълно излишно да говорим, едната ми е със среден разход 7,8 а другата 5,2.
  • #71
    0 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 3 месеца )
    Ахам, ясно... Жив и здрав и безаварийни километри. :))))
  • #70
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А да и пластмасовото табло в Пасата е наистина много модерно. Последна мода срещу кожено табло на Камри. Ама щом тестващият е казал така, глупаците нека му вярват. Казах ти седни в двете и виж каква е истината със собствените си очи. Седни и покарай пък после ела да кажеш с ръка на сърцето как е било! С теоретици, като теб повече не ми се занимава. Продължавай да си лаеш и да лъжеш за разходи, виещи CVT и т.н. Ти дори не не различаваш звук от ДВГ и CVT, а тръгнал да се обяснява.