IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen Passat срeщу Toyota Camry: Неочаквани... съюзници

Сравняваме най-популярните масови седани от Германия и Япония (ВИДЕО)

Японско или германско?
Ако прегледате форумите, примерно нашия в Automedia.bg, ще останете с впечатление, че това e гигантският конфликт, който раздира автомобилния свят.

 


Но в реалността Германия и Япония по-често са били съюзници, отколкото врагове. Автомобилните им гиганти са си разпределили различните пазари и сегменти, и рядко са преки конкуренти. Volkswagen бе на косъм от глобален алианс със Suzuki; Toyota все по-активно си сътрудничи с BMW.
И все пак нека за малко влезем в тона на форумните войни, и да изправим една срещу друга най-популярните масови седани от Германия и Япония.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


СЪПЕРНИЦИТЕ. Сегментът на бизнес седаните се топи от година на година, подяждан от все по-многобройните SUV модели. Но въпреки това си остава най-престижният в масовия сегмент. А Volkswagen Passat без съмнение е главният герой в него, с осем поколения от началото на 70-те години до днес, и с 30 милиона продадени бройки. Сега германската машина получава фейслифт за 2020 година.
Camry е с десетина години по-млада и с малко по-скромни продажби. Миналата година японският седан най-после се върна на европейския пазар след доста дълго отсъствие, замествайки спрения от производство Avensis.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ДИЗАЙНЪТ. Passat винаги се е стремял към по-приглушено и дискретно присъствие. Сегашното поколение не прави изключение - с изчистените си линии тази кола е за хора, които не обичат да привличат излишно внимание. Изобилието от хром по предната решетка буди различни оценки, но като цяло Passat ни се струва елегантен и приятен за окото.
От Toyota в продължение на десетилетия ни втълпяваха, че външият вид не е най-важното, и сме много щастливи, че напоследък са се отказали от тази философия. И при Camry не са пестили от хрома, но внушителната предна престилка е в хармония с останалото, пропорциите са добре намерени и в резултат това е една от най-привлекателните машини в сегмента си.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЗАДВИЖВАНЕТО. Повечето клиенти на Passat традиционно се ориентират към двулитровия турбодизел, който сега е с мощност 150 конски сили. Има също 1.6 TDI със 120 коня, има напомпана бензинова версия с 4x4 и 272 коня, и подсилен дизел с 240 коня. Ние обаче тестваме най-адекватния според нас избор към момента - двулитров турбобензин със 190 конски сили мощност и автоматик с двоен съединител.
 

VW Passat 2.0 TSI

190 к. с. максимална мощност

320 Нм максимален въртящ момент

238 км/ч максимална скорост

7.5 секунди 0-100 км/ч


При Camry изборът е като при съветската еднопартийна система. В Америка можете да си я вземете и с V6, но в Европа вариантът е само един - хибридно задвижване с електромотор и бензинов двигател с обем 2.5 литра. Комбинираната мощност е 218 конски сили, а трансмисията е безстепенна, но не с ремък и конус като в старите вариатори, а с планетарна предавка и два електромотора. В режим спорт тази трансмисия имитира нормална смяна на предавките и е доста по-приятна от обикновеното СVT.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


НА ПЪТЯ. Воланът на Passat е много прецизен, макар че може би Mondeo или Маzda 6 ще ви предложат повече обратна връзка. Турбомоторът е приятно еластичен и колата като цяло се усеща удивително лека - нищо, че с тон и половина тегло всъщност е в една и съща категория с Camry.
Toyota-та предлага стегнато, но не особено ангажиращо управление. При нужда ускорението не е чак толкова лошо - 8.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Но уж по-немощният Passat го прави с почти секунда по-бързо. Въртящият му момент е наполовина по-голям.
 

Toyota Camry 2.5 Hybrid

218 к. с. максимална мощност

221 Нм максимален въртящ момент

180 км/ч максимална скорост

8.3 секунди 0-100 км/ч


Като цяло Camry ви подтиква да се отпуснете и да се насладите на най-ценното й качество - пестеливостта. В книжката пише комбиниран разход от 4.4 на сто. В суровата реалност на пернишкия край постигнахме малко над 5 на сто, което е наистина впечатляващо. По същото трасе бензиновият Passat показа около 8 на сто.
И двете коли возят доста комфортно, макар че това зависи и от размера джанти, които ще изберете.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ПРАКТИЧНОСТТА. Camry е малко по-дълга и с по-голямо междуосие, но като цяло и двата автомобила предлагат предостатъчно вътрешно пространство. Седалките са комфортни, а багажникът е 586 литра при Volkswagen и 524 литра при Toyota - което напълно покрива нормалните семейни нужди.
Материалите са с добро качество и в двата модела. Германската кола обаче е с подчертано по-съвременната информационна система. Нито графиките, нито управлението на мултимедията в Camry съответстват напълно на третото десетилетие на XXI век. Липсва и съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Но пък има безжично зарядно за телефони, а навигацията е една степен по-адекватна от тази в Passat.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


За сметка на това Passat вече разполага с USB-C портове, за разлика от по-старата Camry. Има също частично управление с жестове и напреднал гласов асистент.
И двете коли имат всички модерни системи за сигурност, включително адаптивен темпомат. Но този на Volkswagen е малко по-напредничав - той може сам да следва лентата на движение и да поддържа разстояние до предната кола при скорости до 210 километра в час. Искаше ни се да го проверим, но внезапен пристъп на уважение към пернишката полиция ни попречи.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


ЦЕНАТА. Отдавна отмина времето, когато човек можеше да си купи подобен седан за около 40 хиляди лева. Сега най-евтиният Passat, с 1.5 турбобензин и 150 коня, започва от почти 55 000 лева. По-мощният бензин тръгва от 59 хиляди, а най-наточената дизелова версия със задвижване на четирите колела е 79 000.
В по-ниското ниво на оборудване колата има алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, автоматични светлини, тонирани стъкла, парктроник отпред и отзад и радио с 6.5-инчов екран.
Допълнителните опции включват кожен салон за 1400 лева и озвучителна система от Dynaudio със 700 вата мощност за 3100 лева.
Camry започва от 61 000 лева в най-ниското ниво на оборудване, което има климатик, радио със 7-инчов екран, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и камера за обратно виждане. Най-високото ниво струва 74 000 лева.


Volkswagen Passat, Toyota Camry, тест драйв


Накратко, това са две напълно съизмерими предложения. Едното ще допадне на хората, които се вълнуват от повече динамика и от модерни технологии. Другото е за търсещите спокойствие и икономия.
Но и двете са по-изгодни като цена и по-приятни за каране от SUV моделите, които автомобилната индустрия се мъчи да ви пробута вместо тях.


Още снимки от теста на Passat и Camry вижте в галерията:

 

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като напишеш в Гугъл Тойота маслояд, може да прочетеш колко хора се оплакват от Тойотите си че ядът масло. Така, че да не говорим кой колко масло ядял. Хората са го написали, Пасата е по-добрата кола. С по динамичен двигател, по-добра техника, по-добро управление и по-голям багажник и даже тестващите са се опитали да не унижат Тойотата ако бяха сложили 2.0 дизел с 240к.с. защото там хем разликата в динамиката щеше да е ГИГАНТСКА а разхода на Пасата щеше да е като разхода на "хибридната"Тойота.
  • #8
    27 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Моторът на Пасатора е турбо и харчи яко масло. Всичките им турбинирани мотори са с повишен разход на масло. Всеизвестен факт, който дори в АБ го споменават. Трансмисията е ДСГ и там ще дръпнете късата клечка, ако си вземете Пасатор. Изобщо, ако си вземете немската машина се абонирате за сервизите и им ставате спонсор. При Камри е точно обратното. Там нямате абсолютно никакъв скрит проблем. Точно този модел се движи милиони км., като такси в Сев.Америка и отзивите са, че е отличен автомобил.
  • #7
    5 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Моторът на Пасат е турбо, с малък обем. На тойотата е голям и дръглив.
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Къде е форумната ВАГ-онетка, който прави с Корола 1,8 хибрид разход над 8/100 да каже как така Камри, който е доста по-голям и с по-голям двигател прави 5/100? Къде си лъжецо да коментираш този разход на редакторите, които са тествали колите и които не са се стремели да докарат нисък разход, а са карали тестово и без усилия са го постигнали, а при едно нормално и икономично каране разхода ти е твърдо под 5/100, а при Корола хибрида ти е около 4 с малкия двигател, а с 2.0 мотора си с 4,5/100.
  • #5
    6 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И децата знаят, че от 2017 г. Пасат е на платформа на Рено Талисман. Това е като плавен преход след закупуването на VW от Рено, което предстои скоро. Тогава ще обединят Шкода и Дачия под една марка. Насочени са към една и съща целева група клиенти, няма нужда от две марки.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #1 Съгласен съм колега за това, което казваш. За ежедневна употреба СУВ е много по-удобната и практична кола и особено, ако повече караш в града. Седанът е по-удобен и приятен за каране, ако повече човек кара на дълго извън града. Там седанът е абсолютен фаворит и е за предпочитане при всички случай. Също така зависи и колко са ти големи децата. Ако имаш малко дете в седана трудно би сложил детска количка, а в СУВ нямаш никакви грижи. За пазаруване и товарене СУВ е пак фаворит.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "добро сцепление", сори за аутокоректа
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Woman ( преди 5 месеца )
    Ами това опира до личните вкусове и до това какво влага човек в "удоволствие от карането". За едни то е колата да има директно управление, дори сцепление в завоите и повратливост. За други удоволствието е да гледат останалите отвисоко. За щастие има избор за всички
  • #1
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Man ( преди 5 месеца )
    Приятно ревю, до момента на финалния извод за СУВ моделите! Точно защото седаните не са по-удобни, ами напротив, правят СУВ моделите предпочитани. Имам сравнително новичък японски СУВ и чисто ново комби от ВАГ групата и няма никакво съмнение, че за ежедневието СУВ е по-удобния поради много причини. Да, комбито е по приятно, когато ми се кара и е по-икономично също, но като практичност, СУВ е по-добър.