"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
British Leyland, обединяваща в себе си повечето британски автомобилни марки, е създадена през 1968 и седем години по-късно вече е толкова безвъзвратно фалирала, че се налага да бъде национализирана. Всичките й продукти имат фатални дефекти.
За жалост това важи и за Triumph Stag, иначе прекрасно творение на италианския дизайнер Джовани Микелоти. Колата е весела и забавна за каране - но само докато върви, а това не продължава дълго. Основната причина е в трилитровия V8 двигател на Triumph, който упорито отказва да се придържа към принципа на вътрешното горене и честичко преминава към външно. Ангренажната верига редовно се къса, алуминиевите глави се деформират, лагерите се чупят, а водната помпа периодично наводнява всичко. Бутало, изскочило през капака, не е необичайна гледка.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla