"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Заводът в Запорожие, в днешна Украйна, трябва да осигури на Съветския базар и братските соцстрани евтин автомобил за утеха на онези, които не могат да се доредят до Лада. Първият му модел, 965, е доста директна кражба от Fiat 600, и като цяло е прилична машина за цената си. Но за втория, 968, инженерите на ЗАЗ решават да проявят творчество. В резултат се получава автомобил, чийто двигател заради дизайна постоянно прегрява дори при средни скорости, превръщайки купето в сауна. Но и това е дреболия в сравнение със склонността на спирачките от време на време просто да отказват.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla