"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Пауъл Кросли, индустриалец от Синсинати, е прочут из Америка най-вече като производител на радиоапарати. Но винаги е мечтаел да прави коли, и в следвоенния ентусиазъм най-после успява да сбъдне мечтата си. Hotshot е спортна кола, дълга 3.68 метра и тежаща едва 498 кг. Това я прави прилично бърза за епохата, въпреки комичния обем на двигателя от 0.75 литра. Проблемът е, че блокът на въпросния двигател не е отлят от чугун, а e сглобен от парчета стомана, запоени с калай. Естествено, при прегряване и натоварване спойките поддават, и Hotshot става наистина много hot. Неслучайно е използван като илюстрация в първия американски филм за пътна безопасност - "Механизирана смърт" от 1961.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla