"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Следвоенният недоимък и недостиг на суровини в Европа подтиква производителите да правят наистина странни автомобили. Добър пример е Isetta, създадена първоначално от италианския производител на хладилници Iso, и след това правена от BMW по лиценз. Германците подменят и двигателя, монтирайки собствения си едноцилиндров мотоциклетен агрегат. BMW Isetta е първата серийна кола в историята, постигнала разход под 3 литра на 100 км, но при мощност от едва 12 конски сили това не е чак толкова удивително. Качеството на сглобката тук не е проблем; но качеството на вложеното инженерство със сигурност е. Както и дребните недомислици - отварящата се напред врата всъщност не може да се отвори, когато паркирате до стената.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla