Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
През първата половина на миналия век редовите „осмаци“ са сравнително разпространени, особено в Америка. С времето обаче те постепенно отстъпват място на по-компактните V8.
В Европе агрегатите се ползват от Daimler, Bugatti и Opel. Монтирани са и в състезателни модели на Duesenberg и Alfa Romeo. Един от последните такива автомобили е Mercedes-Benz 300 SLR, с който Стърлинг Мос печели Mille Miglia през 1955 г.