Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
Въпреки, че 4-цилиндровият V-образен двигател е доста рядко явление в автоиндустрията, някои производители го ползват през годините. Първият от тях е Lancia, като моторът се поставя на Lambda и Fulvia. Моторът може да се срещне под капака на Ford Taunus (1962-1981 г.) и на модели на Saab. А също така и на съветските ЗАЗ.
Последно този агрегат беше използван от компанията Porsche. Именно 2,0-литровият V4 безинов мотор е в основата на хибридната система на победителя в „24 часа на Льо Ман“ - Porsche 919 Hybrid.