Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
Газово-турбинен двигател
Роторният двигател съвсем не е най-екзотичният в историята на автомобилите. За такъв може да се счита газово-турбинният, като най-известният модел, оборудван с него, е купе на Chrysler, създадено от ателието Ghia през 1963 г. Произведени са само 55 бройки, като 5 са прототипи, а другите са пуснати в продажба.
Моделът е известен като Chrysler Turbine Car, като разчита на газово-турбинен двигател A-831, който изграя всичко – от бензин и керосин, до соево масло и текила. Мощността у е 130 к.с., турбината се развърта до 60 000 об/мин. Моделът преминава успешни изпитания, но в Chrysler се отказват от проекта заради финансовата криза в концерна, както и заради влизащите в сила по това време американски стандарти за вредни емисии.
Роторният двигател съвсем не е най-екзотичният в историята на автомобилите. За такъв може да се счита газово-турбинният, като най-известният модел, оборудван с него, е купе на Chrysler, създадено от ателието Ghia през 1963 г. Произведени са само 55 бройки, като 5 са прототипи, а другите са пуснати в продажба.
Моделът е известен като Chrysler Turbine Car, като разчита на газово-турбинен двигател A-831, който изграя всичко – от бензин и керосин, до соево масло и текила. Мощността у е 130 к.с., турбината се развърта до 60 000 об/мин. Моделът преминава успешни изпитания, но в Chrysler се отказват от проекта заради финансовата криза в концерна, както и заради влизащите в сила по това време американски стандарти за вредни емисии.