Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
Тъй като еквивалентните като работен обем мотори V8 и V12 осигуряват същите характеристики (най-вече мощност) като далеч по-скъпите за производство V16, последните така и не успяват да се наложат в автомобилостроенето. Но пък има някои доста любопитни примери за тяхното използване.
Първо е марката Cadillac, който ползва такъв двигател през 30-те гозини на миналия век. Следва Cizeta V16T, BMW 767iL (Е32), Alfa Romeo Type 316 и Type 162, както и Auto Union.