Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
Този мотор носи името на германския самоук инженер Феликс Ванкел, който го изобретява в края на 20-те години на миналия век. Първите коли, оборудвани с него, са от марката NSU. Двигателят се поставя и на мотоциклетите Norton и Suzuki, но става световноизвестен с автомобилите на Mazda.
С тях са оборудвани моделите RX-3, RX-7 и RX-8, а през 1991 г. Mazda 787B печели „24 часа на Льо Ман“, като става първият (и последният) автомобил с такъм мотор, постигнал подобен успех.