IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen е на ръба на нов огромен скандал

Електрическият ID.3 не може да излезе на пазара и компанията ще плаща огромна глоба

Във Volkswagen назрява нов доста голям скандал, тъй като електрическият хечбек ID.3, на който компанията възлага огромни надежди, не може да излезе на пазара заради проблеми с цифровата си платформа. Съобщения за това се появиха в германската преса още през миналата година, като компанията на два пъти отлага пускането на модела на пазара. Това трябва да стане през лятото, но се оказва, че вместо проблемът да бъде решен, той се задълбочава.

По информация на Süddeutsche Zeitung, мащабите на катастрофата са толкова големи, че Volkswagen ще бъде принуден отново да отложи пускането на електромобила. Това ще донесе огромни финансови загуби на компанията, като сред тях ще е и сериозна екологична глоба. Причината за нея е, че ID.3 трябва да намали средните нива на вредни емисии за цялата гама на марката, но това няма как да се случи, ако не излезе на пазара. 


VW ID.3


Производството на електрическия хечбек стартира в Цвикау през ноември миналата година, като на церемонията присъства дори канцлерът Ангела Меркел. В очакванията на високи продажби, тя дори увеличи с 50% субсидията за покупка на електромобил в Германия. Последните сведени обаче са, че VW ID.3 слиза от конвейра във вид на „консервена кутия“, тоест желязо без никакво електроника. Всички коли се изпращат в складовете на завода в Лайпциг, откъдето трябва да бъдат пренасочени към дилърите. Това обаче няма как да стане, докато не се реши проблема с програмното оборудване.

Според последните сведения на Süddeutsche Zeitung, които са получени от източник в самата компанията, ситуацията с ID.3 в момента е катастрофална, тъй като автомобилът е много далеч от това, което може да бъде наречето „готов продукт“. Във Volkswagen първоначално решиха по аналогия с Tesla, да разработят за ID.3 напълно оригинална цифрова платформа с възможност за обновяване от разстояние. В компанията обаче явно са подценили случващото се и не са отделили нужните ресурси и време. Сега програмното оборудване представлява няколко отделни блока, които не искат да работят заедно. Съответно, и колата няма как да потегли и е напълно ненужна.

VW ID.3

Директорът на IT-направлението Мартин Хофман, който отговаря за случващото се, вече е уволнен, като сега ръководството на Volkswagen преговаря с Daimler за сътрудничество именно в сферата на програмното оборудване, което може да помогне за бързото решаване на появилите се трудности. Проблемът е, че Daimler води преговори с BMW, като сътрудничеството между двата премиум-производителя изглежда далеч по-перспективно.

Като цяло, Volkswagen се оказва в много трудно положение, като спешно търси опитни програмисти. Компанията няма да може да изпълни планираното производство на 100 000 бройки от ID.3 до края на година Обсъжда се вариант, според който на бъдат произведени малки серии от модела със силно ограничено програмно оборудване, което да се разшири след решаването на трудностите. Но пък подобен автомобил няма да отговаря на обявеното от Volkswagen “високо ниво“ и това със сигурност щ удари по имиджа на марката.

Снимки: Volkswagen, NextMove

0 от 500
  • #8
    16 rate up comment 2 rate down comment
    SS ( преди 4 години )
    Е като не успяват да намалят нивото на вредните емисии с И.Д.3 да започнат да режат от дизеловите двигатели, или пък големите бензинки....дано да се задържат на пазара и да пребъдат за да могат да направят завода в Измир бухахахахахахахах!
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #4 Там е проблемът, че те никога не са автомобилна Нокия. Никога не са правили здрави и надеждни коли, както Нокия правеха телефони. ФВ са предимно регионален европейски производител, а не световен, както бяха Нокия. Разликите между двете компании са огромни. Ако щеш вземи това, че на Нокия, никога не им се е налагало да лъжат и мамят клиентите си, а на ФВ непрекъснато се случва.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    какви четири блока ( преди 4 години )
    Какви четири блока ве:))) Теслата е само с един, тия за всяка система ЕКУ ли ще слагат.............
  • #5
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Толкова си могат! Хората занимаващи се и интересуващи се от автомобили го знаят отдавна, но празноглавите фенове са на друго мнение. Сега, като лъсна истината за това, което от години се твърди, същите тези празноглавци си търсят оправдания с ЕС, извънземни, световни заговори и какво ли не. Същото е когато лъсна истината с дизелгейт. Какви ли не конспирации бяха измислени тогава, а истината се оказа, че ФВ си лъжат, както винаги са го правили, за да могат да не потънат. Сега се вижда какви са...
  • #4
    19 rate up comment 5 rate down comment
    afgaga ( преди 4 години )
    Айдееее автомобилната Нокиа:))))
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Много странно толкова да е сложно че ФВ да не може да се оправи все пак са от големите в индустрията нали са партньори с Ауди и Порше и те ли не могат да помогнат че се обръщат към Мерцедес
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Мятайте им по един 1.8, 90 кс. и да видиш как ще се разпродадат :)
  • #1
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Дебелопер ( преди 4 години )
    Най-вероятно проблемът идва от космическите безумни изисквания на европейските производители. Те имат "стандарти", които държат да бъдат спазени и усложняват неимоверно писането на код. Освен това този код точно вероятно се пише в Индия или още по-лошо - в Германия. Колегите в София от Вестион горе-долу се спряват, но в случая едва ли става дума за техен код. В това отношение американците и японците просто мачкат - там бюрокрацията, налагана от некомпетентни авто-босове, е в пъти по-малко.