IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen е на ръба на нов огромен скандал

Електрическият ID.3 не може да излезе на пазара и компанията ще плаща огромна глоба

Във Volkswagen назрява нов доста голям скандал, тъй като електрическият хечбек ID.3, на който компанията възлага огромни надежди, не може да излезе на пазара заради проблеми с цифровата си платформа. Съобщения за това се появиха в германската преса още през миналата година, като компанията на два пъти отлага пускането на модела на пазара. Това трябва да стане през лятото, но се оказва, че вместо проблемът да бъде решен, той се задълбочава.

По информация на Süddeutsche Zeitung, мащабите на катастрофата са толкова големи, че Volkswagen ще бъде принуден отново да отложи пускането на електромобила. Това ще донесе огромни финансови загуби на компанията, като сред тях ще е и сериозна екологична глоба. Причината за нея е, че ID.3 трябва да намали средните нива на вредни емисии за цялата гама на марката, но това няма как да се случи, ако не излезе на пазара. 


VW ID.3


Производството на електрическия хечбек стартира в Цвикау през ноември миналата година, като на церемонията присъства дори канцлерът Ангела Меркел. В очакванията на високи продажби, тя дори увеличи с 50% субсидията за покупка на електромобил в Германия. Последните сведени обаче са, че VW ID.3 слиза от конвейра във вид на „консервена кутия“, тоест желязо без никакво електроника. Всички коли се изпращат в складовете на завода в Лайпциг, откъдето трябва да бъдат пренасочени към дилърите. Това обаче няма как да стане, докато не се реши проблема с програмното оборудване.

Според последните сведения на Süddeutsche Zeitung, които са получени от източник в самата компанията, ситуацията с ID.3 в момента е катастрофална, тъй като автомобилът е много далеч от това, което може да бъде наречето „готов продукт“. Във Volkswagen първоначално решиха по аналогия с Tesla, да разработят за ID.3 напълно оригинална цифрова платформа с възможност за обновяване от разстояние. В компанията обаче явно са подценили случващото се и не са отделили нужните ресурси и време. Сега програмното оборудване представлява няколко отделни блока, които не искат да работят заедно. Съответно, и колата няма как да потегли и е напълно ненужна.

VW ID.3

Директорът на IT-направлението Мартин Хофман, който отговаря за случващото се, вече е уволнен, като сега ръководството на Volkswagen преговаря с Daimler за сътрудничество именно в сферата на програмното оборудване, което може да помогне за бързото решаване на появилите се трудности. Проблемът е, че Daimler води преговори с BMW, като сътрудничеството между двата премиум-производителя изглежда далеч по-перспективно.

Като цяло, Volkswagen се оказва в много трудно положение, като спешно търси опитни програмисти. Компанията няма да може да изпълни планираното производство на 100 000 бройки от ID.3 до края на година Обсъжда се вариант, според който на бъдат произведени малки серии от модела със силно ограничено програмно оборудване, което да се разшири след решаването на трудностите. Но пък подобен автомобил няма да отговаря на обявеното от Volkswagen “високо ниво“ и това със сигурност щ удари по имиджа на марката.

Снимки: Volkswagen, NextMove

0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Не си разбрал, не ги оправям,директно заминават на моргата, щото на една кола, като изгние предния мост, като и няма праговете под пластмасовите протектори,като е ръждясала и пробита отвсякъде и е само на 11 год, мазда 6 като правило,има само един път.А колкото до 1.9 тди, няма такъв корав мотор,виждал съм по на 500 -600 хиляди да бръмчат без проблем.Ти как си представяш мазда на 500 000?Фантастика.както каза един руснак за японците, бездушна твар,магаре,върви дълго, но не е кон.
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мазда ( преди 1 месец )
    Ахъм, оправяш ги зер... Че тва да не е немски кошник, че да го оправяш? Служебния ми голф 4, 1.9TDI е/беше най-големия и скъп ***, който съм карал за последните 30 години. А повярвай ми - бая бараки съм изтормозил за тия години. Ииии, да ти кажа, най-съм доволен от японеца, какъвто и да съм карал, все е добре. И да, има коли (и немски, но не само) с комфорт, визия, возия и т. н. екстри, нооо... опрем ли до пари като разход по колата, не ми хвали швабите, те са бита карта...
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Мазда сан, явно не си разбрал, аз не ходя по сервизи, аз оправям японските коли не неграмотни нещастници.И го правя от много години.Както се казва, аз съм в кухнята.Карай си таралясника със скай примитив мотор, жаден като ламя,поддържай ескласа,и си дръж шищенцето с боя в жабката.Както казват руснаците, когда человек глупьи, ето надолго.Те харесват японските коли, щото нямат пътища и са ефтинджос.И са корави, държат на шум, кал и студ и не се впечатляват от грозното.Окаримас?
  • #38
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мазда ( преди 1 месец )
    До #37 Братко, съчувствам ти, наистина! Много ми е мъчно за теб, но не мога да ти помогна, а и не искам. Виждам, че си озлобен и, че ги разбираш много нещата, но все пак не е лошо да си отвориш очичките и да прогледнеш най-накрая (макар, че си заразен необратимо). Мен не ме мисли, аз си карам ръждивата мазда и съм доволен от колицата, не ми бърка в джоба. А ти, щом те кефи да си абонат на сервизите, ок, така да бъде...
  • #37
    0 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Вероятно не знаеш, долнопробните японски коли ги карат най-вече тъпи реднеци и печки,всякакви бенгали и пакита,целокупния африкански континент,и бедни,ментално и финасово балканци.Има в гугъл всякакви карти и виж кой къде продава.Приятно четене.А междувпрочем Шкода има по-голям дял в Европа от Тойота.Братко мазда, моите искрени съчувствия, ако караш хирошимския ментак.Отвори жабката, има заводски антифони, може би не знаеш.
  • #36
    0 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Мазда ташакуми,аз съм се возил и съм се качвал и съм оправял дъги години всякакви коли. А колко 10-11 годишни изгнили мазди съм пратил на скрота, щото не могат да минат тюв!Да ти споделя дискретно, мазда е най-долнопробната японска кола-менте,най-добрата японска кола е хонда, на дъното са нисан и мазда, а батковците от Европа са далеч напред във всичко.В премиум клас, класът на богатите и най-големите печалби,най-високите технологии, триото е номер 1 зедно с Порше.
  • #35
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мазда ( преди 1 месец )
    До #27 Човече, нещо си се напушил, явно. И вместо да се дърлеш с останалите от форума, вземи, па се качи на някой автомобил, ненаправен от ВАГ-ината, покарай, сравни, па тогава плювай. То е ясно, че W - маниаците сте зле, ма чак па толкова... Те хората от останалия свят щот са прости, та зат'ва си купуват и карат японски коли, не са знели преди да си ги купят да те питат теб какво ще им препоръчаш, смешко...
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Аз лично ще съм доволен на един базов софтуер който да работи стабилно и да си управлявам сам превозното средство. Не ми трябва смартфон на колела.
  • #33
    8 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    След разходите по Дизелгейт новите глоби ще им дойдат още по-добре. Вижда се колко е голяма пропастта при софтуерното инженерство.
  • #32
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Rosen ( преди 1 месец )
    Тези никога няма да стигнат японците по технологии и качество ...