IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen е на ръба на нов огромен скандал

Електрическият ID.3 не може да излезе на пазара и компанията ще плаща огромна глоба

Във Volkswagen назрява нов доста голям скандал, тъй като електрическият хечбек ID.3, на който компанията възлага огромни надежди, не може да излезе на пазара заради проблеми с цифровата си платформа. Съобщения за това се появиха в германската преса още през миналата година, като компанията на два пъти отлага пускането на модела на пазара. Това трябва да стане през лятото, но се оказва, че вместо проблемът да бъде решен, той се задълбочава.

По информация на Süddeutsche Zeitung, мащабите на катастрофата са толкова големи, че Volkswagen ще бъде принуден отново да отложи пускането на електромобила. Това ще донесе огромни финансови загуби на компанията, като сред тях ще е и сериозна екологична глоба. Причината за нея е, че ID.3 трябва да намали средните нива на вредни емисии за цялата гама на марката, но това няма как да се случи, ако не излезе на пазара. 


VW ID.3


Производството на електрическия хечбек стартира в Цвикау през ноември миналата година, като на церемонията присъства дори канцлерът Ангела Меркел. В очакванията на високи продажби, тя дори увеличи с 50% субсидията за покупка на електромобил в Германия. Последните сведени обаче са, че VW ID.3 слиза от конвейра във вид на „консервена кутия“, тоест желязо без никакво електроника. Всички коли се изпращат в складовете на завода в Лайпциг, откъдето трябва да бъдат пренасочени към дилърите. Това обаче няма как да стане, докато не се реши проблема с програмното оборудване.

Според последните сведения на Süddeutsche Zeitung, които са получени от източник в самата компанията, ситуацията с ID.3 в момента е катастрофална, тъй като автомобилът е много далеч от това, което може да бъде наречето „готов продукт“. Във Volkswagen първоначално решиха по аналогия с Tesla, да разработят за ID.3 напълно оригинална цифрова платформа с възможност за обновяване от разстояние. В компанията обаче явно са подценили случващото се и не са отделили нужните ресурси и време. Сега програмното оборудване представлява няколко отделни блока, които не искат да работят заедно. Съответно, и колата няма как да потегли и е напълно ненужна.

VW ID.3

Директорът на IT-направлението Мартин Хофман, който отговаря за случващото се, вече е уволнен, като сега ръководството на Volkswagen преговаря с Daimler за сътрудничество именно в сферата на програмното оборудване, което може да помогне за бързото решаване на появилите се трудности. Проблемът е, че Daimler води преговори с BMW, като сътрудничеството между двата премиум-производителя изглежда далеч по-перспективно.

Като цяло, Volkswagen се оказва в много трудно положение, като спешно търси опитни програмисти. Компанията няма да може да изпълни планираното производство на 100 000 бройки от ID.3 до края на година Обсъжда се вариант, според който на бъдат произведени малки серии от модела със силно ограничено програмно оборудване, което да се разшири след решаването на трудностите. Но пък подобен автомобил няма да отговаря на обявеното от Volkswagen “високо ниво“ и това със сигурност щ удари по имиджа на марката.

Снимки: Volkswagen, NextMove

0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Че кой кадърен програмист ще се хване да работи за такива изпечени ретроградни мошеници като ВАГ? Това би било профеионално самоубийство.
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Стига бе, едни Рено извадиха електрическо Зоуи и хибридно Клио, тия не могат. Даже ако не беше кризата с вируса, вече и електрическо Сандеро щяха да са пуснали. БМВ имат електрички, Хюндай имат. Само ВАГ имат един еГолф и той с китайски двигатели.
  • #26
    3 rate up comment 14 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Форумните джапанки, дощовци, мазди, страйкърчовци са изпаднали във възторг.Ехоо, карайте си полуфабрикатите с пластмасои табла и примитивни мотори и не се бъркайте.Те са най-големите и ще се оправят.Вие да му мислите, дето карате трошляците с антифони и ботуши, да не ви мокрят локвите краката.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    относно германците лечков го каза в прав текст преди мачастранно защо но въпреки това германците имат изключително висок стандарт на живот
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    спри си лизинга и някой ден колата ще е на платформа форсмажора е писан за защита интереса на кредиторите а не на потребителите
  • #23
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 4 години )
    "А Трошльота кога? Ваг трябваше да залеят света със евтини стари технологии както прави Тойота а те тръгнали да правят революция."До 19, пич, какви стари технологии при Тойота бълнуваш, да не би дизеловите изпарения и сажди да са ти замъглили и малкото мозък, който ти е останал? Когато ФВ направят нещо дори близко до Мирай (водородни горивни клетки) и/или хибрида Приус, тогава ела да коментираш!
  • #22
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    ..а Тойота с "евтините стари" технологии си покрива всякакви евро стандарти от години и отново кешира 20 милиарда печалба която пак ще реинвестира в "евтини стари технологии" с които ще продължава да бъде десетилетия по-напред технологично от обезумялите леберкези от ВАГ. Хо-хо!
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Смятай какви коли правят, ама софтуера като не работи се вижда и няма как да мажеш и да лъжеш. Освен това следващата година никой няма да си купи кола, даже мисля да спирам лизинга по клаузата за форсмажорни обстоятелства.
  • #20
    13 rate up comment 4 rate down comment
    пепе ( преди 4 години )
    Германците не могат и никога няма да могат да пишат софтуер. Това е креативна дейност и няма как мухлясалите чичаци, които управляват ФВ да я разбират.
  • #19
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Мазда ( преди 4 години )
    Баси трагедията са тия, ще преоткриват топлата вода... наново, па тя се оказала не само студена, ми и отровна. Бе алоооууу, швабите, кат не можете да плувате, що се събличате и скачате в дълбокото? Ша конглокират Тесла с тия недъгави пръчки, дето нито визия имат, нито могат да се движат, смях, смях...