IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen направи класическия си бус електрически

След модернизирането си T1 Samba-Bus вече струва около 65 000 евро

Volkswagen направи класическия си бус електрически

Volkswagen представи един олдтаймър от 1966 г, в който бе имплантирано електрическо задвижване от 2020 г. Дизайнерската студия се базира на добре реставриран бус T1 Samba и трябваше да дебютира на изложбата Techno-Classica 2020, която бе отложена.

Комбинацията от олдтаймер и електрическо задвижване дори може да бъде купена, тъй като партньорът на Volkswagen в този проект, eClassics, ще предлага преработки и цялостни автомобили Т1. С други думи: който не иска да чака бъдещия ID.Buzz има опция още сега.

Оригиналният четирицилиндров боксер с 44 к.с. на буса T1 Samba е отстъпил място на електромотор с мощност 83 к.с. (61 кВт). Въртящият момент също е удвоен – от 102 на 212 Нм. Максималната скорост е увеличена от 105 на 130 км/ч и единственото, което липсва, е звукът на боксера.

VW T1 Samba E

Подобно на оригинала, новият модел е със задно предаване. Комбинацията от едностепенна кутия и електромотор е поставена отзад и задвижва задните колела. Токът идва от литиево-йонен акумулатор в пода с капацитет 45 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е около 200 километра.

Зареждането се извършва с CCS-куплунг с до 22 кВт променлив ток и до 50 кВт прав ток. При последното зареждането от 0 до 80 процента трае само 40 минути.

Окачването също е променено. Многозвенна конструкция отпред и отзад с регулируеми амортисьори и пружини, както и нова кормилна уредба и четири дискови спирачки гарантират добро движение дори при увеличено тегло.

Студията е боядисана в оранжево-бежова двуцветна схема. Кръглите фарове са светодиодни и имат и функция за дневни светлини. Светодиодни индикатори в задната част показват колко ток има в акумулатора.

VW T1 Samba E

Вътре има осем седалки, в близка до външната цветова схема. За пода е избрано масивно дърво в стил корабна палуба. Лостът на скоростите е преместен между предните седалки и включва режими P, R, N, D и B. Режим В се използва за увеличена рекуперация.

Инструментите не са заместени от един монитор, а малък двуредов дисплей показва остатъчният пробег. Други данни дава интегрираният в покрива таблет. Музиката идва от радио в ретро-дизайн, но с дигитални функции, Bluetooth и USB.

Резултатът от електрифицирането не е евтин. eClassics иска минимум 64 900 евро, за да ви продаде един Т1. Възможни са и конверсии на Т2 и Т3.

Снимки: VW Nutzfahrzeuge

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500