IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Син купи бащината си кола след 38 години

Реставрацията VW Type 3 отнема още известно време

Син купи бащината си кола след 38 години

Американецът Лин Пфенинг и семейството му обичат своя Volkswagen. Баща му, който е израснал през 60-те години, първоначално има Beetle от 1965 г., който довежда до тотална щета при катастрофа с крава. Малко след това бащата на Лин купува син VW Type 3 Fastback (известен и като TL) за около 2200 долара.

Работата на Лин е да мие и почиства семейната кола всяка събота, преди да шофира до църквата. След осем години баща му продава колата на местен фермер, който след това я подарява на сина си, приятел на Лин.

През годините колата се използва като товарен автомобил, преди да бъде прибрана в един хамбар за почти две десетилетия. Пфенинг продължава да я вижда дори след завършване на професионално училище с обучение като строителен електротехник и 20 години работа в автомобилен завод.

През тези години той остава почитател на автомобилите и никога не забравя идеята да включи Typ 3 Fastback в своята растяща колекция, в която има и Beetle от 1963 година. "На всеки пет години го питах дали е готов да ми го продаде." За съжаление собственикът не иска.

VW Type 3

Въпреки това, през 2013 г. Лин решава да опита отново и установява, че колата най-накрая се продава. Той я купува за част от оригиналната цена, но в лошо състояние. "Преди да успее да промени решението си, аз му дадох парите и се разделихме", каза Пфенинг.

Предишният собственик използва хечбека като селскостопанско превозно средство за прибиране на добитъка, което от своя страна причинява щети и на двете врати на колата и смазва носа й. Калниците са запълнени с няколко сантиметра кит.

Освен това двигателят е силно повреден от скрито мише гнездо. Той се запалва и цилиндровите глави са повредени. Уплътненията на предното стъкло се пропукват години по-рано, което води до повреда в пода и корпуса на скоростната кутия.

Всичко това изисква сериозна работа. „Беше като белене на лук - когато започнах да свалям слоевете, колата разказа съвсем различна история“, казва Пфенинг.

VW Type 3

Завършването на проекта отнема близо 40 000 долара, както и 10 до 12 часа през почивните дни за ремонт и работа по каросерията. "Изрязах цялата ръжда и я замених с нова ламарина. Всички винтове и гайки бяха подменени или почистени", каза Пфенинг. Двигателят е разпробит от стандартните 1600 куб.см до 1776 куб.см, а интериорът е завършен в подходяща материя от туид. Външната боя е заменена от Candy Brandywine, популярен цвят за hotrod моделите от 30-те години.

Pfenning завършва проекта през юли 2018 г. и решава да го представи на щатския панаир в Северна Дакота, където печели първо място за най-добър стар автомобил. За да отпразнува, той кани 83-годишния си баща да вземе участие в парада с него.

"Не можеше да повярва, че това е същата кола", каза Пфенинг. „Той се усмихваше на целия парад, който продължи почти два часа, и викаше с немски диалект: „Това е Volkswagen, и го купих чисто нов! Той беше толкова развълнуван".

VW Type 3

Оттогава Лин участва в няколко състезания и получава други награди. „Спечелих първо място за европейски класически автомобил на събитието Light the Night в Минеаполис. Второто място отиде при фантастично Porsche, а трето – при едно BMW“, каза Пфенинг. "Бе доста забавно да видя как малкият ми Фолксваген ги победи всички."

В крайна сметка обаче нищо не може да надмине реакцията на баща му по време на първото пътуване. „Струваше си всеки цент“, споделя Пфенинг.

Снимки: Motor1

0 от 500