IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.
  
   
Система старт/стоп


Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.

Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
  
   

Система старт/стоп
   
    
Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Хлебар ( преди 4 години )
    ДО 12Ало, вземи прочети малко. Колата не пали със стартер, когато работи СТАРТ/СТОП
  • #20
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 4 години )
    При някои автомобили с турбокомпресор тази система изключва двигателя веднага при спиране след дълго пътуване и интензивно натоварване. Например, на първия светофар при влизане в града, на магистралата. А това разказва играта на турбото...
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ? ( преди 4 години )
    А що работата на празен ход вреди н двигателя?
  • #18
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Шопа ( преди 4 години )
    От 6 години карам с тази система,акумулатора струва 3 пъти повече от нормалният, 320 лева.Най много се износва веригата на двигателя, за това не я ползвам. Със старт/стоп 200000 , без старт/стоп 300000 и повече. Освен ,че пести горивото,пести и вредни емисии и пази филтъра за твърди частици, но на кой му пука за екологията
  • #17
    5 rate up comment 13 rate down comment
    milen ( преди 4 години )
    Пълни глупости говорите. Не знам как е на другите коли, но на моята японска ако не искам да гасне просто не натискам повторно по-силно спирачката. Абсолютно контролирам кога искам да изгасне и кога не. Освен това за една година каране по данни от компютъра имам спестени над 80 часа работа на двигателя и 600 км каране. Сами си сметнете 80 моточаса колко биха изхабили двигателя, маслото и т. н. Самото палене и тръгване със сигурност е в пъти по-бързо от натискане на съединителя и превключване....
  • #16
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Stoyan ( преди 4 години )
    Невярна информация.Система е задължителна по EU регламент. Няма нова кола без нея.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Астрата я има тая функция и трябва или да я изключиш или при кратки спирания да задържаш съединителя за да не изключи. Което ме дразни е че много пъти като паркирам и системата изключва двигателя и като отворя вратата го запалва, защото не се усещам че не съм завъртял ключа.
  • #14
    3 rate up comment 15 rate down comment
    21-век ( преди 4 години )
    Изобщо работата на празен ход вреди на двигателя и затова при моторите от ново поколение изобщо няма такова нещо като "празен ход". Нито старт-стоп система ;) И са безумно приятни за каране в града. Единият ти крак и едната ръка са във вечна почивка, винаги си на правилната скорост в правилните обороти и винаги се изстрелваш. А когато вали дъжд и са задръствания, вътре чуваш само почукването на капките по стъклото... Интелигентна работа, Романтика...
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колата ми има такава тъпотия.Като се скапе нещо гаранцията ще ми покрие ли?
  • #12
    31 rate up comment 12 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Първата ми работа, когато седна в кола със старт стоп е да я изключа.Не знаех, че е японско творение, сега знам че така, защото е супертъпо.Една нормална кола статира на ден 3-4пъти, а с тая тъпотия 10 пъти повече.Освен това стартера е постоянно зацепен с мотора,акумулатора заминава бързо, стартера и той.И като дойде сметката-честита простотия.И като удариш чертата...*** то е така, харакири, сепуко,камикадзе,старт стоп,болтове с празни глави...нормално