IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Опасна ли е за двигателя системата

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.

Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.
 

Система старт/стоп


Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
 

Система старт/стоп


Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 13 rate down comment
    21-век ( преди 6 месеца )
    Изобщо работата на празен ход вреди на двигателя и затова при моторите от ново поколение изобщо няма такова нещо като "празен ход". Нито старт-стоп система ;) И са безумно приятни за каране в града. Единият ти крак и едната ръка са във вечна почивка, винаги си на правилната скорост в правилните обороти и винаги се изстрелваш. А когато вали дъжд и са задръствания, вътре чуваш само почукването на капките по стъклото... Интелигентна работа, Романтика...
  • #13
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Колата ми има такава тъпотия. Като се скапе нещо гаранцията ще ми покрие ли?
  • #12
    29 rate up comment 12 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 6 месеца )
    Първата ми работа, когато седна в кола със старт стоп е да я изключа.Не знаех, че е японско творение, сега знам че така, защото е супертъпо.Една нормална кола статира на ден 3-4пъти, а с тая тъпотия 10 пъти повече.Освен това стартера е постоянно зацепен с мотора,акумулатора заминава бързо, стартера и той.И като дойде сметката-честита простотия.И като удариш чертата...Ма то е така, харакири, сепуко,камикадзе,старт стоп,болтове с празни глави...нормално
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до предния ( преди 6 месеца )
    А автомобила, автомобила, бате кой е измислил, а?
  • #10
    7 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ама как така в Япония да е измислено това нещо?!?! Не може да бъде! Ако не вярвате питайте напушеното немско фенче на ТеДеИ-тата да ви обясни как немците са измислили всичко. А иначе не зная на кой му хрумна, че тази система може да вреди на двигателя. Освен на стартер и акумулатор няма на какво друго да вреди. Също така японеца е измислил, когато натиснеш по-силно спирачката тогава мотора да се изключи, а когато по-слабо си я натиснал си работи.Немците ще трябва да го копират и това!
  • #9
    13 rate up comment 6 rate down comment
    RD ( преди 6 месеца )
    Аз мисля, че е забавно колата да си прави каквото си прецени сама :)
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #7 прочети пак #4. #6 - не е дизел, а бензин. Не са 3-4 сек, но и 1-2 са критични за влизане в трафик... но това може би е над твоите възможности за въприемане.
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Икономията в София е около половин литър. В цивилизована страна с култура на каране и хубави дълги цикли на светофарите може би до 1 л да стигне
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А това че на твоя пълнолетен дизел иска поне 3-4 секунди държане на стартер дори загрял не означава че модерните коли дори дизелите искат толкова.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Като взимах моята Шкода приемчика се биеше в гърдите, как не са ремонтирали нито един стартер или да са сменяли акумолатор откакто е въведена системата. Вярно че беше на има няма 5 години, ама не е като да няма служебни дето за този период за навъртяли 50-70к км чисто градско за този период. Така че системата не е толкова зле колкото я изкарвате. #1 това го имаше само на първите СС на ДСГ само. Като се лекуваше лесно - чукваш принудително 1-ва и колата пали преди да пуснеш спирачката