IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.
  
   
Система старт/стоп


Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.

Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
  
   

Система старт/стоп
   
    
Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до предния ( преди 4 години )
    А автомобила, автомобила, бате кой е измислил, а?
  • #10
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама как така в Япония да е измислено това нещо?!?! Не може да бъде! Ако не вярвате питайте напушеното немско фенче на ТеДеИ-тата да ви обясни как немците са измислили всичко. А иначе не зная на кой му хрумна, че тази система може да вреди на двигателя. Освен на стартер и акумулатор няма на какво друго да вреди. Също така японеца е измислил, когато натиснеш по-силно спирачката тогава мотора да се изключи, а когато по-слабо си я натиснал си работи.Немците ще трябва да го копират и това!
  • #9
    16 rate up comment 6 rate down comment
    RD ( преди 4 години )
    Аз мисля, че е забавно колата да си прави каквото си прецени сама :)
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 прочети пак #4. #6 - не е дизел, а бензин. Не са 3-4 сек, но и 1-2 са критични за влизане в трафик... но това може би е над твоите възможности за въприемане.
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Икономията в София е около половин литър. В цивилизована страна с култура на каране и хубави дълги цикли на светофарите може би до 1 л да стигне
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    А това че на твоя пълнолетен дизел иска поне 3-4 секунди държане на стартер дори загрял не означава че модерните коли дори дизелите искат толкова.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Като взимах моята Шкода приемчика се биеше в гърдите, как не са ремонтирали нито един стартер или да са сменяли акумолатор откакто е въведена системата. Вярно че беше на има няма 5 години, ама не е като да няма служебни дето за този период за навъртяли 50-70к км чисто градско за този период. Така че системата не е толкова зле колкото я изкарвате. #1 това го имаше само на първите СС на ДСГ само. Като се лекуваше лесно - чукваш принудително 1-ва и колата пали преди да пуснеш спирачката
  • #4
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Механик ( преди 4 години )
    Пестенето на гориво е малко спорно. Но прецакването на двигателя е сигурно. При нас в сервиза (официален вносител) непрекъснато се сменяват изгорели стартери и изтощени акумулатори(гаранционно). А като мине гаранцията ?Да подчертая че акумулатора е специален за тази система и струва....А за стартера.....нямам думи !С едно изречение :Спестеното от гориво го набутваш в ремонт !
  • #3
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Пурко ( преди 4 години )
    Тази система за мен е приложима може би само в големите градове с голям трафик, а колкото до пестене на горивото едва ли ще ти стести повече от 1 л в най-добрия случай. Аз лично я де активирам при всяко потегляне, изтече ли и гаранцията ще я де активирам изцяло.
  • #2
    26 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    отделно "ползата" е недоказана и ако я има е маргинална... уж има някаква ако се кара в задръствания, НО ако задръстванията са тръгни-спри постоянно? не чак толкова както примерно хибридни или електрички. Отделно ако акумулатора се поизтощи от тръгни-спри старт-стопа се изключва... абе изобщо пълна простотия е за мен.