IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Опасна ли е за двигателя системата

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.

Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.
 

Система старт/стоп


Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
 

Система старт/стоп


Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 1 седмица )
    Поредната система, която трябва да платиш при покупка на нова кола! Ако я сложат, като допълнителна екстра никой няма да си я поръча! От новите екстри, много ми допада , системата за мъртва точка. Гаранция ще спаси доста животи, на мотористи и колоездачи!
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Готин ( преди 1 седмица )
    Всички нововъведения в съвременните автомобили, убиха удоволствието от шофирането. Като вляза в шоурума и видя ,,спортиста,, на марката с паркинг бутон, автомат и старт-стоп система, умирам от смях!!!
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 1 седмица )
    Алооо #21 Хлебара Меси там и не умувай, ако не искаш да покажеш пълна липса на знания.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Хлебар ( преди 1 седмица )
    ДО 12 Ало, вземи прочети малко. Колата не пали със стартер, когато работи СТАРТ/СТОП
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 седмица )
    При някои автомобили с турбокомпресор тази система изключва двигателя веднага при спиране след дълго пътуване и интензивно натоварване. Например, на първия светофар при влизане в града, на магистралата. А това разказва играта на турбото...
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 1 седмица )
    А що работата на празен ход вреди н двигателя?
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Шопа ( преди 2 седмици )
    От 6 години карам с тази система,акумулатора струва 3 пъти повече от нормалният, 320 лева. Най много се износва веригата на двигателя, за това не я ползвам. Със старт/стоп 200000 , без старт/стоп 300000 и повече. Освен ,че пести горивото,пести и вредни емисии и пази филтъра за твърди частици, но на кой му пука за екологията
  • #17
    1 rate up comment 7 rate down comment
    milen ( преди 2 седмици )
    Пълни глупости говорите. Не знам как е на другите коли, но на моята японска ако не искам да гасне просто не натискам повторно по-силно спирачката. Абсолютно контролирам кога искам да изгасне и кога не. Освен това за една година каране по данни от компютъра имам спестени над 80 часа работа на двигателя и 600 км каране. Сами си сметнете 80 моточаса колко биха изхабили двигателя, маслото и т. н. Самото палене и тръгване със сигурност е в пъти по-бързо от натискане на съединителя и превключване....
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Stoyan ( преди 2 седмици )
    Невярна информация. Система е задължителна по EU регламент. Няма нова кола без нея.
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Астрата я има тая функция и трябва или да я изключиш или при кратки спирания да задържаш съединителя за да не изключи. Което ме дразни е че много пъти като паркирам и системата изключва двигателя и като отворя вратата го запалва, защото не се усещам че не съм завъртял ключа.