IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасна ли е за двигателя системата "старт-стоп"?

Изобретена първоначално в Япония, тя намалява чувствително градския разход

Системата за автоматично изключване и включване на двигателя (старт/стоп) първоначално е разработена от Toyota, за да пести гориво. В първите й версии двигателят можеше да бъде изключен с бутон, след като достигне работната си температура. Когато светофарът превключи на зелено, двигателят можеше да се стартира с леко натискане на газта.
  
   
Система старт/стоп


Системата бе модернизирана след 2000 г. Въпреки че все още бе наличен бутон, тя вече работеше напълно автоматично. Двигателят се изключваше, когато се достигнат обороти на празен ход и съединителят бъде освободен. Активирането се извършваше с натискане на педала на газта или при задействане на предавка.

Автомобилите, оборудвани с автоматична система за старт-стоп, имат по-голям акумулатор и по-мощен стартер. По-мощните акумулатори и стартери са необходими, тъй като се използват много по-често през живота на автомобила.

Основното предимство на системата за автоматичен старт/стоп е спестяването на гориво при по-дълги периоди на стоене, например на светофари, в задръстване или на затворена железопътна бариера. Те се използват най-много в градския трафик.
  
   

Система старт/стоп
   
    
Съществуват обаче и недостатъци и те се дължат главно на ограниченото използване на автомобила. Когато батерията е изтощена или двигателят все още не е загрял, системата старт/стоп остава изключена. Ако не сте поставили предпазния колан или ако климатичната система работи, тъй като желаната температура в автомобила все още не е достигната, функцията също се деактивира. Ако вратата на водача не е затворена правилно или капакът не е заключен, това също означава, че двигателят трябва да се стартира и спира ръчно.

Системата не вреди на самия двигател, тъй като се активира само когато агрегатът достигне работната си температура. Твърде честото включване при студен двигател би го повредило и следователно температурата му е пряко свързана със системата за автоматичен старт/стоп. Въпреки че различни производители интегрират системите в своите превозни средства, те все още не са стандартно оборудване навсякъде.
 

Снимки: AutoScout24

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност при стартиране на двигателя тази джаджа задейства електронно деактивиращият бутон.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има такива електронни джаджи които задействат деактивирането на старт/стопа,но се монтират на клемите на деактивиращият бутон и се иска доста разглобяване https://***.carelectronic-webshop.de/en/car-memory-modules/deactivation-engine-stop-start-system/toyota-engine-stop-start-system-deactivation-memory-module_24_27
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Старт стопа е горе долу единственото, което мразя в колата си! Безумна система и въобще нищо не пести! Повишения разход в града не идва от престоя, а от непрекъснатото спри-тръгни, всяко тръгване коства гориво, докато се преодолеят силите действащи при покой и колата набере скорост и инерция. Бих я изтръгнал ако мога, добре поне че има бутон за изклчюване при някои и това е сложно
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Oliverzvs ( преди 1 година )
    Отличное место, где можно выбрать натуральные лекарственные средства от многих недугов по умеренным ценам в одном месте https://hipolink.me/tvoja_apteka
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    При повечето автомобили със старт-стоп система ,повторното запалване на двигателя става от генератора,но не при всички е така,има и дето се палят винаги от стартера.Веднъж карах едно ауди с тава с-*** и я изключих доста бързо-не ми допадна особено.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    морски ( преди 3 години )
    Аз лично не съм карал автомобил със старт - стоп система, но при разговор с таксиметров шофьор в Англия последният се оплака че през месец - два сменял ксенонови крушки на фаровете, а и отделно имал чести проблеми със стартера и акумулатора ( живота им се скъсявал няколко пъти). Това го принудило да изключи системата. Отделно смятам ,че честите стартове и стопове допринасят за по бързото износване на двигателя поради пониженото налягане в маслената система при покой на двигателя.
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Bentz ( преди 4 години )
    Старт/стоп системата е измислена преди много години от българския професионален шофьор Друг е въпроса кой е откраднал тази наша идея
  • #24
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 4 години )
    Поредната система, която трябва да платиш при покупка на нова кола!Ако я сложат, като допълнителна екстра никой няма да си я поръча!От новите екстри, много ми допада , системата за мъртва точка. Гаранция ще спаси доста животи, на мотористи и колоездачи!
  • #23
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Готин ( преди 4 години )
    Всички нововъведения в съвременните автомобили, убиха удоволствието от шофирането. Като вляза в шоурума и видя ,,спортиста,, на марката с паркинг бутон, автомат и старт-стоп система, умирам от смях!!!
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Готин ( преди 4 години )
    Алооо #21 ХлебараМеси там и не умувай, ако не искаш да покажеш пълна липса на знания.