Директорът на могъщата Агенция за опазване на околната среда (EPA) в САЩ е обявил война на една система, която много шофьори не обичат. Името му е Лий Зелдин, а въпросната система е т. нар. Start-Stop, който изключва двигателя при спиране в трафика.
Човекът на Тръмп твърди, че това е технология, която никой не иска. И служи само „за да даде на компаниите алиби при участието в борбата срещу изменението на климата“. Вярно е, че има много резерви към тази система , която е проектирана за постигане на икономия на гориво и намаляване на вредните емисии.
Някои твърдят, че води до прекомерно износване на двигателя. Но истината е съвсем друга. В допълнение към използването на специални батерии (които, разбира се, са по-скъпи), автомобилите, оборудвани със Start/Stop, включват подсилен стартер. Той може да издържи повече цикли на стартиране. В случая на Toyota, този компонент е проектиран да работи половин век. За да добиете добра представа - стартерът на Toyota със система Start/Stop е подготвен да направи 384 000 стартирания. Това представлява повече от 21 старта на ден в продължение на 50 последователни години! Или поне така твърдят японците.
Но Агенцията за опазване на околната среда (EPA) не смята, че това е оптимална функция. Зелдин твърди, че „всички я мразят“ и е просто начин производителите да изглеждат по-екологични. Затова предупреди, че ще вземат решение за премахване на тази прекалено прогресивна технология.
Според данни, събрани от Jalopnik , Министерството на енергетиката на САЩ е заключило, че автомобилите на празен ход изразходват едва 5000 галона бензин годишно (1 американски галон се равнява приблизително на 3,8 литра).
Това не е изненадващо, като се има предвид мирогледът на Зелдин. Той е републиканец, отричащ климатичните промени, лоялен към Тръмп и твърд защитник на изкопаемите горива. Всъщност, при назначаването си, описа следващите си стъпки като „най-значимата дерегулация в историята на САЩ“ . Зелдин открито говори за разрушаване на „вярата в изменението на климата“.
Това включва отмяна на стотици мерки (особено от ерата на Обама). Например, по-строги ограничения за въглеродните емисии или прекратяване на финансовата подкрепа за развитието на електрически автомобили и инфраструктура за зареждане. Нищо, че ще удари директно по Илон Мъск, един от верните "генерали" в цялата кампания и сега управление на Тръмп.