IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ще ни отърве ли Тръмп от Start-Stop системата?

Новият шеф на американската ЕРА обяви тази технология за напълно безполезна

Директорът на могъщата Агенция за опазване на околната среда (EPA) в САЩ е обявил война на една система, която много шофьори не обичат. Името му е Лий Зелдин, а въпросната система е т. нар. Start-Stop, който изключва двигателя при спиране в трафика.
 
  
start-stop

            
Човекът на Тръмп твърди, че това е технология, която никой не иска
. И служи само „за да даде на компаниите алиби при  участието в борбата срещу изменението на климата“. Вярно е, че има много резерви към тази система , която е проектирана за постигане на икономия на гориво и намаляване на вредните емисии.

Някои твърдят, че води до прекомерно износване на двигателя. Но истината е съвсем друга. В допълнение към използването на специални батерии (които, разбира се, са по-скъпи), автомобилите, оборудвани със Start/Stop, включват подсилен стартер. Той може да издържи повече цикли на стартиране. В случая на Toyota, този компонент е проектиран да работи половин век. За да добиете добра представа - стартерът на Toyota със система Start/Stop е подготвен да направи 384 000 стартирания. Това представлява повече от 21 старта на ден в продължение на 50 последователни години! Или поне така твърдят японците.

Но Агенцията за опазване на околната среда (EPA) не смята, че това е оптимална функция. Зелдин твърди, че „всички я мразят“ и е просто начин производителите да изглеждат по-екологични. Затова  предупреди, че ще вземат решение за премахване на тази прекалено прогресивна технология.
Според данни, събрани от Jalopnik , Министерството на енергетиката на САЩ е заключило, че автомобилите на празен ход изразходват едва 5000 галона бензин годишно (1 американски галон се равнява приблизително на 3,8 литра).


бензин, зареждане


Това не е изненадващо, като се има предвид мирогледът на Зелдин. Той е републиканец, отричащ климатичните промени, лоялен към Тръмп и твърд защитник на изкопаемите горива. Всъщност, при назначаването си, описа следващите си стъпки като „най-значимата дерегулация в историята на САЩ“ . Зелдин открито говори за разрушаване на „вярата в изменението на климата“.

Това включва отмяна на стотици мерки (особено от ерата на Обама). Например, по-строги ограничения за въглеродните емисии или прекратяване на финансовата подкрепа за развитието на електрически автомобили и инфраструктура за зареждане. Нищо, че ще удари директно по Илон Мъск, един от верните "генерали" в цялата кампания и сега управление на Тръмп.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 седмица )
    Покрива оскъпените компоненти и отгоре. Без система (с неизправен акумулатор) 9/100 градско. С работеща система 6/100. Това е 1/3 спестено гориво в градски условия. А най-важното е, че на кръстовищата и в задръстванията въздухът така е много по-чист, което е важно за здравето на пешеходци и калоездачи, т.е. най-вече деца. Като си стоиш на дебелия *** в таратайката, някои неща ти убягват.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Start-stop системата е начин производителите да покрият изискванията не ЕU за емиси и да покажат по-нисък разход на колите. За да се премахне в Европа трябва или производителя да внедри други технологии (хибриди разни, електрички) или да се премахнат регулациите. Като гражданин и баща на малки деца се надявам да е първото.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До #10 ( преди 1 седмица )
    Все едно пък за батериите не ровим земята за какви ли не суровини. Да, в града няма да мирише на изгорели газове, но ако мислиш глобално за екологията, батерията не са доказано решение.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пропуснах да отбележа, че в "мръсната" Европа имаме 46% енергия от възобновяеми източници и 28% атомна.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 1 седмица )
    Стига с тази китайска пропаганда - те станаха от зелени по-зелени. Да работят по въпроса но все още 60% от енергията им им идва от въглища и изкопаеми горива. Ще кажеш ама имат и 50% електрификация на колите. Да ама не имат 50% дял на NEV, А пък плъгините са 50% от NEV. като махнем и EREV-тата сигурно ще паднат до малко над 20% електричките.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Японовъд ( преди 1 седмица )
    Тръмп може и да отърве американците, но ние си имаме Урсула. Отнийде взорът помощ не види.
  • #10
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    и какво и е на "зелената" сделка какво предлагаш вместо да се развива зарядната инфраструктура и изграждянето на ВЕИ да продължим се тровим с въглеводороди и да пълним хазната на петролни шейхове и руzzки олигарси в китай която е мултимилардна държава се елекрифицираха ние ще ровим въглища и и дупчим земята замисля ли сте се каква природа и какво оставяте на поколенията или след нас и потоп дай едене пиене и тия три работи веднъжхсе живее и на сутринта като се събудиш цялата планета опустошена
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Очаквам Европа да се откаже от Зелената сделка
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    vigggo ( преди 1 седмица )
    Нормално.Тая свинщина е измислена от японците.Какво може да се очаква друго.
  • #7
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Радвам се да разбера, че все още има останали хора с нещо между ушите. Не веднъж съм казал, че тази система е през куп за грош. Спестеното гориво надали покрива и 10% от разходите за подсиленте компоненти. И като са почнали, може да подкарат и останалите "асистенти". Ако на някой му трябва асистент за да държи лентата, да се замисли дали изобщо му трябва шоф. тапия. (примерно)