Шампионът на болезненото ускорение се завръща. Поздравете новите Porsche 911 Turbo S и 911 Turbo S Cabriolet. Те са по-широки и по-мощни от всякога.
Според основен виновник за това е изцяло новият 3,8-литров битурбо шестцилиндров боксер с 650 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Това са 70 к.с. и 50 Нм повече от предшественика. Новият агрегат се базира на трилитровото битурбо от 992 Carrera. Той е получил ново охлаждане, пиезо-инжектори и уголемено VTG-турбо с електрически регулирани уейстгейт-клапани. Диаметърът на колелата на турбините е пораснал с 5 до 55 мм, а 61-милиметровото нагнетателно колело е уголемено с 3 мм.
Всичко това води до подобрение в начина на работа, склонността към развъртане и мощността. Разбира се, подобрени са и емисиите – за тези, които си купуват Turbo S, защото мислят за екологията.
Основната причина за покупката на този болид е бруталното ускорение. Сега то е още по-внушително. Максималната скорост от 330 км/ч е непроменена. От 0 до 100 обаче 992 Turbo S ускорява за 2,7 сек (минус 0,2 сек), а от 0 до 200 км/ч – за 8,9 секунди (цяла секунда по-малко от 991). Освен това Porsche обича да предлага консервативни данни. Понякога автомобилите на фирмата са още по-бързи.
Значение за постигането на тези абсурдни числа има и допълнително разработеното двойно предаване, чиято разпределителна кутия може да пренася повече въртящ момент. Към предните колела вече могат да бъдат изпращани 500 Нм.
Стандартно 992 Turbo S е оборудвано с адаптивното окачване PASM, чиито амортисьори работят по-бързо и по-прецизно. Производителят обещава подобрение в стабилността на накланяне, завиване и връзката с пътя, което дава резултат в по-висока скорост в завоите.
Като опция се предлага и спортното окачване PASM с 10 мм снижена каросерия. Очаква се новият модел да подобри времето от 6:56 мн на Норшлайфе на последното 911 GT3 RS от 2018 г.
На външен вид новото Turbo S също е променено. Сега автомобилът е станал по-широк – отпред с 45 мм (1,84 м) и отзад с 20 мм (1,90 м). Увеличена е и следата отпред (с 42 мм) и отзад (с 10 мм). Turbo S е обуто с гуми с различна големина. На предния мост те са 255/35 R 20, а на задния 315/30 R 21.
Към добрия тон се числи и активната аеродинамика. Новият модел получава променен пневматично активиран преден спойлер и уголемено задно крило. Общо те гарантират 15 процента притискане към пътя. Типични за Turbo са и четирите правоъгълни ауспухови тръби. Срещу доплащане се предлага спортна ауспухова система с командване на клапите.
Салонът на Turbo S не се отличава много от този на нормалното 911 Carrera. Серийни са двуцветната тапицерия и карбоновите детайли. Облегалките са тапицирани като в първото 911 Turbo (модел 930). Стандартни са воланът GT, пакетът Sport Chrono и съраунд-системата на Bose.
Стартовата цена на новото 911 Turbo S е 216 396 евро, а кабриолетът струва 229 962 евро.
Вижте още снимки в галерията:
Снимки: Porsche