Един от най-известните модели на марката Chevrolet отива в историята. От конвейера на завода Detroit-Hamtramck в американския щат Мичиган вчера слезе последната бройка от седана Impala, с което се слага край на модела.
Веднага след това, предприятието, в което се сглобява и Cadillac CT6, беше затворено за модернизация. Догодина в него започва производството на електрическите пикапи GMC Hummer. От ръководството на концерна General Motors заявиха, че търсенето на големите седани Impala и CT6 в САЩ рязко е намаляло и затова ресурсите на производителя ще бъдат насочени към популярните на пазара кросоувъри и перспектнивните електромобили.
За първи път името Impala се появява в гамата на Chevrolet още през далечната 1958 г. Тогава то е дадено на най-скъпата модификация на модела Bel Air (на снимката), година по-късно тя става отделно семейство. Постепено обаче Impala започва да губи статуса си на най-луксозния седан на марката, след като през 1965 г. се появява нова топ-версия на Bel Air, получи името Caprice. С годините Impala се превръща в достъпен седан с големи размери, който става много популярнен във фирмите за таксита и полицията.
През 1985 г. историята на Impala е прекъснато, но десетина години по-късно името е възродено за най-мощната и на бърза модификация на седана Chevrolet Caprice, който за 30 години също се превръща от луксозен модел в традиционен автомобил за средната класа. Производството на спортните Chevrolet Impala SS (на снимката долу) продължава само две години, а през 1999 г. дебютира напълно различен модел с това име. Това е седан с предно предаване и носеща конструкция, който се задържа 20 години в производство.
За 62 години моделът Chevrolet Impala сменя 10 поколения, но напоследък продажбите му спаднаха драстично. От 2007 до 2019 г. резултатите му спадат съответно от 311 000 на 44 000 бройки на година. Затова и в концерна GM се отказаха, поне на този етап, от разработката на нова генерация, а и от името на автомобила.
Снимки: Chevrolet