IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още една легенда отиде в историята

Chevrolet произведе последната бройка от Impala

Още една легенда отиде в историята

Един от най-известните модели на марката Chevrolet отива в историята. От конвейера на завода Detroit-Hamtramck в американския щат Мичиган вчера слезе последната бройка от седана Impala, с което се слага край на модела.

Веднага след това, предприятието, в което се сглобява и Cadillac CT6, беше затворено за модернизация. Догодина в него започва производството на електрическите пикапи GMC Hummer. От ръководството на концерна General Motors заявиха, че търсенето на големите седани Impala и CT6 в САЩ рязко е намаляло и затова ресурсите на производителя ще бъдат насочени към популярните на пазара кросоувъри и перспектнивните електромобили.

Chevrolet Impala

За първи път името Impala се появява в гамата на Chevrolet още през далечната 1958 г. Тогава то е дадено на най-скъпата модификация на модела Bel Air (на снимката), година по-късно тя става отделно семейство. Постепено обаче Impala започва да губи статуса си на най-луксозния седан на марката, след като през 1965 г. се появява нова топ-версия на Bel Air, получи името Caprice. С годините Impala се превръща в достъпен седан с големи размери, който става много популярнен във фирмите за таксита и полицията.

През 1985 г. историята на Impala е прекъснато, но десетина години по-късно името е възродено за най-мощната и на бърза модификация на седана Chevrolet Caprice, който за 30 години също се превръща от луксозен модел в традиционен автомобил за средната класа. Производството на спортните Chevrolet Impala SS (на снимката долу) продължава само две години, а през 1999 г. дебютира напълно различен модел с това име. Това е седан с предно предаване и носеща конструкция, който се задържа 20 години в производство.

Chevrolet Impala

За 62 години моделът Chevrolet Impala сменя 10 поколения, но напоследък продажбите му спаднаха драстично. От 2007 до 2019 г. резултатите му спадат съответно от 311 000 на 44 000 бройки на година. Затова и в  концерна GM се отказаха, поне на този етап, от разработката на нова генерация, а и от името на автомобила.

Снимки: Chevrolet

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде в Европа мога да си купя Импала, че исках, ама не намерих?
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ОАЕ ( преди 4 години )
    Може и да възкръсне като миксер! Камаро нямаше доста години просто защото най-големия му конглокент продаваше 4 пъти повече, Форд продаваха по 160-170 хиляди мустанга на година само в САЩ, докато Камаро едва връзваше 40 хиляди продажби! Като върнаха камарото подажбите бяха еднакви просто защото дълго време Мустанг нямаше реална конглокенция! В последните години нещата си идват на мястото, само в САЩ се продават двойно повече Мустанг от Камаро
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Chevy Guy ( преди 4 години )
    Ще възкръсне Импалата, сигурен съм. И Камаро нямаше доста години, ама в момента е в разцвет.