IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Голямата грешка на Chevrolet и Ford

Двата производителя се отказаха от седани и продажбите им спаднаха значително

Голямата грешка на Chevrolet и Ford

Популярността на автомобилите от сегмента SUV продължава да се увеличава и един от най-големите пазари - този в САЩ, не прави изключение. В същото време резултатите на седаните падат, което кара най-големите производителите да се откажат от тях. Това обаче се оказва огромна грешка, поне що се касае до Chevrolet и Ford, показва изследване на компанията Edmunds.

Още през 2018 г. Ford обяви, че спира продажбите на седана Focus в Щатите, а година по-късно също столи и Chevrolet с модела Cruze. Оказа се обаче, че собствениците на тези автомобили не бързат да преминат на кросоувъри на Chevrolet и Ford, заради коите двете компании освободиха производствени мощности в совите заводи.

Ford Focus

Ако се съди по данните за продажби, 42% от собствениците на Focus и Cruze просто са се ориентирали съм седани от други марки - най-вече Toyota Corolla и Honda Civic. Резултатите показват, че през 2018 г. Chevrolet е продал 142 617 бройки от Cruze, което е с 22,8% по-малко от 2017 г. При Ford резултатът е 113 345 продажби, като спадът е с 28,4%.

В същото време Toyota Corolla записва 280 886 продажби за 2018 г., което е само с 9% по-малко от 2017 г. При Honda Civic резултатът за хечбека, купето и седана Civic е общ - 325 760 единици (-13,7%), така че няма как да бъдат отчетени единствено продажбите на версията седан.

Chevrolet Cruze

Ако се вярва на изследването, за последните 3 години лоялността на собствениците на Focus е спаднала със 7%, като този показател ще се увеличи, тъй като догодина Ford ще спре продажите в САЩ на по-големи седан Fusion (известен в Европа като Mondeo). При него също се отлича спад на продажбите, като за 2018 г. е 173 600 единици (-17,2%). 

При Chevrolet стратегията е малко по-различна, тъй като марката запазва в гамата си седана  Malibu. Неговото търсене също е по-малко - 144 542 продажби през 2018 г., което е с 22,2% по-малко от 2017 г. Компанията и най-вече нейният собственик - концернът General Motors, реагираха на случващото се и обявиха, че сериозно обмислят да се завърнат към развитието на седаните през следващите 2-3 години.

Chevrolet Cruze

Снимки: Ford, Chevrolet

0 от 500