В момента повечето купувачи на нови автомобили са като зомбирани и предпочитат да дават своите пари на производителите, които правят различни кросоуври, като оставят без никакво внимание останалите класове. Експерти в бранша обаче са сигурни, че тази мода съвсем скоро ще отмине и нещата ще се променят.
На това мнение са и в ръководството на Nissan, чиито топ-мениджъри посочват и доказателства за своята прогноза. Пред Automotive News главният дизайнер на компанията Алфонсо Албайс твърди, че младежите съвсем скоро ще се откажат от кросоувърите в полза на седаните просто за да не приличат на по-старото поколение.
Дизайнерът дори стига по-далеч, като нарича седаните "среден пръст от бъдещето". Според него, пазарът не е в състояние да измисли нещо принципно ново и рано или късно потребителите ще се върнат към старото, което всъщност никога не е било лошо. Албайс беше подкрепен от вицепрезидента на Nissan по глобалните стратегии Иван Еспиноза, който е категоричен, че в компанията имат доказателство за това, че кросоувърите са омръзнали на младите купувачи.
Във Volvo също са съгласни с идеята за това, че седаните ще възвърнат своята популярност, но са по-сдържани в оценките си. Шведите смятат, че завръщането на седаните ще се осъществи най-вече заради натиска на еколозите, които обявиха война на кросоувърите и всъдеходите заради тяхното по-голямо потребление на гориво и съответно по-високите вредни емисии.
Президентът на Volvo - Хакан Самуелсон, е на мнение, че хората, пътуващи ежедневно на големи разстояния, няма как да игнорират седаните, тъй като този тип автомобили притежават оптимална аеродинамика, а това означава по-нисък разход на гориво. Именно седанът S60 стана първият модел на Volvo, който фирмата пусна на американския пазар.
По данни на Automotive News, продажбите на масовите седани през последните 3 години са спаднали с 25%, а на пазара на премиум-моделите - с 18%. Най-популярни си остават компактните хечбекове, начело с лидера в Европа от десетилетия насам Volkswagen Golf.