IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти предричат край на бума на кросоувърите

Водещи производители очакват завръщане на масовите седани

Експерти предричат край на бума на кросоувърите

В момента повечето купувачи на нови автомобили са като зомбирани и предпочитат да дават своите пари на производителите, които правят различни кросоуври, като оставят без никакво внимание останалите класове. Експерти в бранша обаче са сигурни, че тази мода съвсем скоро ще отмине и нещата ще се променят.

На това мнение са и в ръководството на Nissan, чиито топ-мениджъри посочват и доказателства за своята прогноза. Пред Automotive News главният дизайнер на компанията Алфонсо Албайс твърди, че младежите съвсем скоро ще се откажат от кросоувърите в полза на седаните просто за да не приличат на по-старото поколение.

Дизайнерът дори стига по-далеч, като нарича седаните "среден пръст от бъдещето". Според него, пазарът не е в състояние да измисли нещо принципно ново и рано или късно потребителите ще се върнат към старото, което всъщност никога не е било лошо. Албайс беше подкрепен от вицепрезидента на Nissan по глобалните стратегии Иван Еспиноза, който е категоричен, че в компанията имат доказателство за това, че кросоувърите са омръзнали на младите купувачи.

Във Volvo също са съгласни с идеята за това, че седаните ще възвърнат своята популярност, но са по-сдържани в оценките си. Шведите смятат, че завръщането на седаните ще се осъществи най-вече заради натиска на еколозите, които обявиха война на кросоувърите и всъдеходите заради тяхното по-голямо потребление на гориво и съответно по-високите вредни емисии.

Президентът на Volvo - Хакан Самуелсон, е на мнение, че хората, пътуващи ежедневно на големи разстояния, няма как да игнорират седаните, тъй като този тип автомобили притежават оптимална аеродинамика, а това означава по-нисък разход на гориво. Именно седанът S60 стана първият модел на Volvo, който фирмата пусна на американския пазар.

По данни на Automotive News, продажбите на масовите седани през последните 3 години са спаднали с 25%, а на пазара на премиум-моделите - с 18%. Най-популярни си остават компактните хечбекове, начело с лидера в Европа от десетилетия насам Volkswagen Golf. 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти хубаво пишеш за тези истини , но ей сега ще те налазят еко-итернет експертите и ще ти обяснят как това не е така и е необходимо да зарежеш автомобила си и да се качиш на тротинетка .
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължението ми от предният коментар е това,че за тази разлика не си заслужава човек да се чуди ако му харесва даден СУВ или седан или каквото е там. Но със СУВ-а се чувствам доста по-сигурен във всеки един сезон. И през наводнение съм минавал където другите отдавна бяха глътнали вода и бяха в покой и в сняг по стръмни наклони на изкачване и слизане и по разбити пътища,абе сигурността и спокойствието са различни и на по-високо ниво.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 18:Ами,аз също,като колегата си купих СУВ,но преди карах седан от същата марка,но с бензинов,а СУВ-а е с дизелов,та нормално разлика има в полза на СУВ-а. Интересното обаче е няколкото пътувания с на близък с колата,която е от същата марка дизел и с по-малката мощност на мотора. Подчертавам,че при тези преходи от близо 1500 км. карах аз т.е. стила ми на шофиране е еднакъв и разликата между неговата хечбек кола и моят СУВ е в рамките на до 0,5л в полза на колата с по-малкият двигател.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Познавач ( преди 1 месец )
    Няма да стане тая работа. Не е само в младите проблемът. Има го и в "скъпи, искам жип!", съчетано с потропване с крак. "Защото помниш ли преди 5 години като ходихме до онази вила колко кално беше?". А пък и съседите имат...
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И кво ся да взема да карам само на магистрала ли? Кой кара само там. Да, съгласен съм, че при по-високи скорости разликата ще е по-голяма в разхода, което си е напълно естествено, но разликата няма да е фрапираща. Все пак хората, като са тествали колите за разход са ги карали и на магистрала. Тествани са по WLTP най-новият евроейски тест за разход на гориво. Така, че това за магистралата само го забрави! А и рядко карам на такава по простата причина, че както казах колата е по предназначение.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    това че си си го взел по предназначение е похвално. За съжаление останалите 98% от потребителите на СУВ го купуват от други подбуди. За разхода - не си прав. Направи си сам измерване - колкого по-бързо се движиш толкова по-голяма разлика ще има (магистрала).
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато купувах моят СУВ гледах за разхода на гориво и сравнявах с други модели на марката. Значи със същият двигател и на същата платформа кола, която не е СУВ, а хечбек харчи по каталог с 0,3/100 по-малко. Та това е толкова малко, че изобщо няма нужда да се споменава, но явно някои хора нямат работа и си търсят под вола теле. Така, че разходът на гориво не е причина според мен. Може модата СУВ да отмине някога, но едва ли ще е в близките 5-10 г. Не ме вълнува. Моя си го взех по предназначение.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    Баш па Нисан са едни експертЕ ..... Те седаните може да се завърнат , ама Нисан дали ще е жив дотогава !
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много "интересна" статия. Да ги стравняват с комбита или ванове, разбирам, но със седани? Тези два класа никога не са били конглокенти...
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 1 месец )
    9 е напълно прав в това отношение - с дискова херния съм и когато е кофти положението, влизането в ниското ми комби е не особено приятно преживяване, сравнено с това в по-висок автомобил. Не че ще промени следващият ми избор, който пак ще е подобен, но при много хора това е фактор и то сериозен. Иначе S60 не е първият седан на Volvo в Америка, ами е първият, който се произвежда там, сигурно се е позагубило това-онова в превода. Нисан пък изостават доста с моделите си и подозирам това им е оправ ...