IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият Nissan Qashqai остава без дизел

Кросоувърът ще получи две хибридни системи

Новият Nissan Qashqai остава без дизел

Следващата генерация на Nissan Qashqai няма да се предлага с дизелови двигатели, тъй като версиите с такова гориво замърсяват околната среда, съобщава Auto Express.

Плановете на японския бранд предполага пълна електрификация на предлаганата моделна гама, като един от първите модели, които ще засегне тя, е именно новото поколение на популярния кросоувър. Тази стратегия вече действа, като постепенно ще засегне всички нови автомобили на марката.

Сегашният Qashqai се предлага с 1,5- и 1,6-литрови дизелови двигатели с 4 цилиндъра, като те ще бъдат заменени от електрифицирани силови агрегати. Кросоувърът ще получи две хибридни версии - едната със системата ePower на Nissan, а втората ще е плъг-ин хибрид на партньора в алианса Mitsubishi.

От компанията признаха, че все още имат проблем с технологията ePower за Европа и тя трябва да бъде усъвършенствана, за да може да се използва за следващото поколение на Qashqai.

"Голямата разлика е при шофирането на магистрала. В Япония колите се движат с 50-65 мили в час (80-105 км/ч), докато в Европа скоростта е 80-85 мили в час (129-137 км/ч). В този случай батерията се изчерпва много бързо и така се губи ефективността на хибридната система", обясни Понз Пандикутира, вицепрезидент за Европа по продуктово планиране.

Новият Qashqai ще получи и и изцяло електрическа версия, а също така и подобрена система за полуавтономно движение ProPilot. Тя ще бъде представена по време на автосалона в Париж през есента. Технологията ще бъде достъпна и за следващата генерация на Mitsubisi Outlander, чиято премиера ще се състои през 2021 г.

Снимка: Auto Express

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До #17 Няма нужда да си вземаме стая, за да изплющим такава евтина магистрална труженичка, като теб. Много се надценяваш нещо и търсиш лукс в наета стая, а всъщност даже и в купето на кола е гнусно да бъдеш поканена и изтряскана. Още повече с колегата не си падаме по амбpeaжи, като теб. Търси си някъде другаде да те плющят!
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    # 20, 21 Поглеждайки се в огледалото ли стигаш до подобни заключения?
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #19 Караш на баба си фърчилото нафтаджио! Миришат ти чорапите за Лексус и поради тази причина тракаш и пушиш с ТеДеИто...
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    bo ( преди 2 месеца )
    Карам Лексус хибрид нов, но кефа от дизела си е на друго ниво...Като всяко нещо си има плюсове и минуси.
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    fermera ( преди 2 месеца )
    Системата E-Power е много различна от хибридната система на Тойота.В нея имате 3 цилиндров двигател с 84к.с. мощност който върти генератор.Предимстото е че имате постояно натоварване на двигателя и работа в икономичен режим. Батерията е само 1.8 кW и осигурява придвижване с ниска скорост.Самият ел.двигател е познатия от Лийг 136 к.с.Вероятно увеличението на батерията лесно би го превърнало в плъг-ин хибрид с приличен пробег.Технологията няма да има проблеми с пробега зимата.
  • #17
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вие двамата, вземете си стая.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До #15 ( преди 2 месеца )
    Ами супер си го решил, на мен ми идва много скъпо RAV-чето, а и не ми трябва 4х4. Бюджета е някъде 45-46К макс., за това оставам на Corolla и се ослушвам за нещо на склад с отстъпка.
  • #15
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #14 Добър избор!Точно него го карах на тест драйв и те уверявам,че няма да съжаляваш.Много добра машина.Върви много прилично,а в същото време е супер икономична.Предполагам към комби варианта си се насочил. Като обем и товарно пространство е най-практичното.И аз щях да се метна на такова,но ми трябва 4х4 и поради тази причина ще изчакам да пуснат в продажба RAV4 Plug-in Hybrid. Хем ще мога да си го карам в града,като електричка,хем ще мога да го изкарвам по черни пътища и да тегля ремарке.
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До #10 ( преди 2 месеца )
    Задължително с по-мощния 2.0,180 HP
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре е , че са се усетили, че дизелите повече не са нужни. Всъщност не зная усетили ли са се или просто повече няма да получават нафтови печки от рено и заради това са принудени да преминат на следващ етап на развитие. Леко позакъсняха обаче, но те не са виновни, а французите, които диктуваха политиката на алианса. Кофти политика, която ще се отрази доста зле на фирмите под шапката на рено. Умишлено от рено не им даваха да развиват малки електрички и сега и там Нисан са назад.