Японският производител Nissan Motor публикува финансовия си отчет за миналата година. От него става ясно, че само през последните 4 месеца чистите загуби на автомобилния концерн са 237 млн. долара, като това се дължи на спада на продажбите - с 8,1% до 3,7 млн. единици.
Най-висок е показателя в Европа, където продажбите са намалели с 16,2% до 395 000 автомобила за последните 4 месеца на 2019 г. Тук е включена и Русия, където японската марка има силни позиции. В Щатите спадът е с 9,1% - до 980 000, а на останалите пазари е 11,5% - до 547 000 бройки. Положението в Китай също не е добро, там намалението е с 10,7% - до 1,09 млн.
От компанията прогнозират, че операционната печалба за последната финансова година (тя изтича на 31 март) ще намалее близо наполовина - от 1 млр. на 592 млн. долара. Очаква се, че общите продажби за 2019 г. ще бъдат 5,05 млн. бройки, което е с 4% по-малко от предвиденото.
"Отчитайки подобни прогнози, а също така и необходимостта от инвестиции в бъдещите технологии за усилване на конкурентоспособността на корпорацията, взехме решение да не изплащаме дивидент за последното четиримесечие на 2019 г.", се казва в съобщението на производителя.
Снимка: Nissan