IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi остава единен с нова стратегия

Партньорите си разделиха пазара и определиха целите си

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi остава единен с нова стратегия

Ръководството на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi за пореден път обяви, че не планира разпускане, като обяви и нова стратегия, разделена на териториален принцип. Именно тя трябва да спомогне за укрепване на бизнес-партньорството между водещите производители в групата.

Новата стратегия предвижда, Renault да се съсредоточи върху Европа, Nissan да се насочи към Китай, а за Mitsubishi остава Югоизточна Азия. Кой "получава" Северна Америка, не се съобщава, но почти сигурно това ще е Nissan, въпреки че през 2019 г. продажбите на марката на континента спаднаха с 10% до 1 345 800 бройки.

Останалата част от стратегията ще бъде разкрита през май 2020 г., когато компаниите от алианса ще обявят средносрочните си планове. Ясно е обаче, че те ще си разделят разработката на нови модели. Досега автомобилите се разработваха на различни места - най-вече във Франция и Япония, но от съвместни екипи. На това ще бъде сложен край, като всяка компания ще поеме отделен етап от разработката. Освен това, Renault ще отговаря изцяло за лекотоварната гама на алианса.

През 2019 г. общите продажби на марките, влизащи в алианса, са спаднали с 5,2% - до 10,2 млн. автомобили. Това изпраща Renault-Nissan-Mitsubishi на трета позиция след корпорацията Toyota - 10,7 млн. и концерна Volkswagen - 10,9 млн. единици.

Снимка: Renault-Nissan

0 от 500