IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Nissan Qashqai остава без дизел

Кросоувърът ще получи две хибридни системи

Новият Nissan Qashqai остава без дизел

Следващата генерация на Nissan Qashqai няма да се предлага с дизелови двигатели, тъй като версиите с такова гориво замърсяват околната среда, съобщава Auto Express.

Плановете на японския бранд предполага пълна електрификация на предлаганата моделна гама, като един от първите модели, които ще засегне тя, е именно новото поколение на популярния кросоувър. Тази стратегия вече действа, като постепенно ще засегне всички нови автомобили на марката.

Сегашният Qashqai се предлага с 1,5- и 1,6-литрови дизелови двигатели с 4 цилиндъра, като те ще бъдат заменени от електрифицирани силови агрегати. Кросоувърът ще получи две хибридни версии - едната със системата ePower на Nissan, а втората ще е плъг-ин хибрид на партньора в алианса Mitsubishi.

От компанията признаха, че все още имат проблем с технологията ePower за Европа и тя трябва да бъде усъвършенствана, за да може да се използва за следващото поколение на Qashqai.

"Голямата разлика е при шофирането на магистрала. В Япония колите се движат с 50-65 мили в час (80-105 км/ч), докато в Европа скоростта е 80-85 мили в час (129-137 км/ч). В този случай батерията се изчерпва много бързо и така се губи ефективността на хибридната система", обясни Понз Пандикутира, вицепрезидент за Европа по продуктово планиране.

Новият Qashqai ще получи и и изцяло електрическа версия, а също така и подобрена система за полуавтономно движение ProPilot. Тя ще бъде представена по време на автосалона в Париж през есента. Технологията ще бъде достъпна и за следващата генерация на Mitsubisi Outlander, чиято премиера ще се състои през 2021 г.

Снимка: Auto Express

0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    RAV4 Plug-in Hybrid ще е с гаранция 10 г и 150 000 мили пробег или в километри около 240 000 км. Всъщност, всички хибриди на Тойота от 2020 г. ще са с подобна гаранция. Хората определено не си играят на тука има-тука няма.
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Чакам да излезе RAV4 Prime, който за Европа ще се казва RAV4 Plug-in Hybrid с 306 к.с. до 100 км/ч за 6,2 секунди, пробег на батерия 60 километра според WLTP стандарта с едно зареждане. Батерията е монтирана под пода на колата, което запазва голямото вътрешно пространство на колата и намаля значително центъра на тежестта. Заради електромоторите на задната ос разпределението на тежестта между двете оси е перфекто и ще бъде нещо доста забавно за каране. Следващата ми кола RAV4 Plug-in Hybrid
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 С кой двигател?
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    От #1 ( преди 4 години )
    На 95%, следващата ми кола ще е хибридна Corolla. Тогава ще Ви пиша пак :-)
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Как реши, че имам Корола с атмосферен двигател, за да ти кажа колко е разхода?
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #4 Специалиста се бил качвал в Корола. Уаууу! Каши се веднъж и започна да разбираш от хибриди. Да, личи си, че вече си специалист. Говорим за хибриди, а специалистчето за екстри дрънка?!?! Какви екстри ти липсват драги? Но първо доразвий темата за хибридите и после кажи, какви екстри не си открил в Корола? Кажи и как разбра за качеството и дай сравнение с аналогични модели от други марки от масовия клас със същите екстри, мощност, материали и да са по-евтини, че да си струва да ги купиш!
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    #3 ( преди 4 години )
    От Сф до Бургас със скорост 140 км/час колко ще е разхода на атм. Двигател на Тойота Корола.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако някой не вярва колко интелигентна и финно настроена е хибридната система на Тойота, нека си пусне клипове (има много) в тубата и да гледа реално как са нещата, а не да развива теории, че видите ли хибридите извън града били неефективни. Нисан явно не са успели да направят добър хибрид и са притеснени, че ползите от него на магистрала няма да ги има. Ето това е доказателството, че хибридите не са толкова елементарни и не е само да сложиш електромотор и батерия и да викаш, че е хибрид.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Специалист #2 ( преди 4 години )
    Тойота достатъчно "твърд" хибрид ли е? Преди 4 месеца ходих в шоу рума качвах се в Корола.... Е ми няма нищо общо с качеството на марката екстри и тн за тия пари. А #1 е прав тази концепция е за градско. Хаде сега специалистите дето гледат от компа коли да дават компетентни мнения. Успех.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това, че батерията се изчерпвала бързо на магистрала е пълна глупост. Да при Нисан може и да се изчерпва, но при Тойота - НЕ! При Тойота системата непрекъснато пуща енергийни потоци към батерията и я държи поде наполовина заредена. Когато ти трябва ток при рязко настъпване на газта или при изкачване се включват и електромоторите да помагат. Когато отпуснеш газта, натиснеш спирачка или се спущаш, батерията се зарежда. По този начин хибрида (на Тойота) пести доста от гориво дори и на магистрала.