IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещият Ford Focus RS е под въпрос

В компанията чакат инженерите да решат проблема с вредните емисии

Бъдещият Ford Focus RS е под въпрос

Бъдещето на новия  Ford Focus RS зависи от инженерите на компанията, които трябва да създадат хибриден агрегат с висока мощност и съответно той да се впише в новите стандарти за вредни емисии (СО2) в Европа, съобщава Autocar.

"В момента очакваме нашия инженерен екип за излезе с решение, което със сигурност не е лесно заради новите екологични прави", коментира топ-мениджър на Ford, който е пожелал анонимност. От думите му става ясно, че преди 18 месеца е било взето решение, новият Focus RS да бъде оборудван със система "мек хибрид" с 48-волтов генератор, но се оказала, че при нея нивата на СО2 са прекалено високи.

Ford Focus RS

В крайна сметка е решено, че спортният хечбек ще бъде пълен хибрид, благодарение на който трябва да бъдат минимализирани показателите за вредни емисии. От тази година те са 95 г/км средно за гамата на всеки производител. И тъй като Ford засега не може да се справи с тях, новият Focus RS ще бъде отложен поне за 2023 г.

За да постигне както висока производителност, така и ниски вредни емисии, компанията ще се откаже от сегашния 2,3-литров EcooBoost на Focus RS и ще го замени с нова версия на хибридния агрегат на кросоувъра Kuga. Там се разчита на 2,5-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електромотор. Те предоставят мощност от 222 к.с.

Ford Kuga

Агрегатът на Kuga се съчетава със система за задвижване на четирите колела с помощта на CVT-трансмисия. При новия Focus RS именно системата 4х4 ще бъде жизненоважна за извличане на достатъчно мощност. Сега хот-хечът развива 350 к.с., но при следващото поколение мощността ще надхвърли 400 к.с., за да може моделът да бъде адекватен на конкурентите си от Audi и Mercedes.

Предполага се, че 300 к.с. ще бъдат осигурявани от 2,5-литровия двигател с турбина, а 100 к.с. - от електромотора.

Снимки: Autocar

 

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Некой си там ( преди 4 години )
    Трябва да го направят AWD
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 4 години )
    поредния топ-мениджър дето е объркал плановете и чак сега е загрял какво трябва да правят инженерите.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    с нормите които залагат в EU съвсем скоро никой няма да може да покрива нормите... т.е. всичко ще прави електрички. Само едно не се отчита - като минем всички на електрички каква лудница ще настане по зареждачките - колкото и да направят дотогава....