IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първата крачка е направена: Тестваме Skoda Superb iV

Хибридният флагман отваря нова страница в историята на марката

Първата крачка е направена: Тестваме Skoda Superb iV

Навлизането на електрифицирани модели на пазара се увеличава, след като от 1 януари в ЕС влизат новите стандарти за вредни емисии. Един от последните производители, които оставаха в страни от тази тенденция, беше Skoda, но пък чехите имат огромното предимство да използват готови технологии на VW Group, така че можеха спокойно да изчакат, преди да направят първата си стъпка в тази посока.

Тя вече е факт и на пазара е хибридна версия (PHEV) на флагмана на марката Superb. Съкращението означава плъг-ин хибрид (тоест, той се зарежда в електропреносната мрежа), а нашият екип имаше възможност да тества автомобила в Амстердам и неговите околности.

Skoda Superb iV

В Skoda са си поставили за цел, поне на първо време, около 30% от продажбите на Superb да се падат именно на тази версия. Интересът към нея се дължи на факта, че вредните емисии СО2 са по-малко от 40 гр/км, което със сигурност ще направи модела доста популярен, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частни собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на модели Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена.

В случая най-важното е до каква степен хибридна система се намесва при шофирането на автомобила и може ли тя да пречи, а да не помага. Отговорът е почти никак, тъй като тези, които обичат гладкото и приятно пътуване, предлагано по принцип от Superb, отново ще останат доволни.

Skoda Superb iV

Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Съвкупната мощност на системата е 215 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,4 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

Както и при останалите хибриди, силата на Superb iV е в градски условия, където при спазване на ограниченията на скоростта разходът е под 2 л/100 км, а нивата на вредни емисии са около 40 г/км. Наличието на батерия с капаците 13 кВт/ч под задните седалки намалява обема на резервоара до 50 литра, но пък само на ток можете да изминете около 55 км, които са напълно нормални за повечето шофьори.

Skoda Superb iV


215 к.с. максимална мощност

400 Нм максимален въртящ момент

7.4 секунди от 0 до 100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

Излизането на магистрала превръща тази версия на Superb в стандартен автомобил. Батерията приключва доста бързо и водачът трябва да разчита на бензиновия двигател, което съответно означава и сравнително висок разход на гориво, още повече, че заради батерията и електромоторът iV тежи повече от стандартния модел. От Skoda твърдят, че пробегът на хибрида с пълен резервоар и заредена батерия е около 800 км, което вероятно е възможно при движение с ниска скорост. Ако давате повечко газ, просто забравете.

Skoda Superb iV

Що се касае до разликите в оборудването в сравнение със стандартния Superb, те не са чак толкова много. Хибридната версия има цветен дисплей (Maxi DOT), който е част от стандартото оборудване. Информационно-развлекателната система показва статуса на зареждане на електрическата батерия и предоставя информация за електрическия пробег. 

Автомобилът може да бъде настрoен за движение в режими "Спорт" и "Е", а благодарение на приложението Manager в менюто на мултимедийната система, може да бъде зададен времето, в което автомобилът да се движи в избрания режим. Това гарантира, че климатикът ще се включи преди началото на пътуването, както и че батерията ще бъде напълно заредена. 

Skoda Superb iV

За хибридната версия на Superb е достъпна и навигационна система Amundsen с 8-инчов дисплей, която е част от стандартното оборудване, както и система Columbus с 9,2-инчов, която е опция. И при двете се използва вградена eSIM-карта, благодарение на което има непрекъснат обмен на данни. Това позволява получаване на информация за трафика в реално време и онлайн-помощ във всеки един момент. Например, при поява на задръстване, може в реално време да бъде предложен алтернативен маршрут. В големите градове (като Амтстердам и околностите му) това е доста полезно.

Разбира се, добавянето на хибридна система води и до оскъпяване на автомобила. Продажбите на Skoda Superb 1.4 TSI iV в Европа стартират в началото на тази година, като базовият вариант ще струва около 37 000 евро. Това означава, че в България те ще са на нива от около 70 000 лв. В момента на горе-долу толкова се оценява топ-версията на модела във високите нива на оборудване.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Automedia

0 от 500
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    к. к. ( преди 4 месеца )
    Споделям личен опит от 6 месеца с МБ 300de. Плъгин хибрид с 13.5 кВт батерия и дизел 195 к.с. Градско - пробег лятото 35-40 км. Зимата(сега) - 25-30 км. Карам доста агресивно, така че ако съм внимателен с газта, сложете 5 км. пробег отгоре. На магистралата - дизела при скорост 150 км/ч - разход около 6-7л/100. Батерията зареждам в гаража за около 5 ч. Сложил съм таймер, който се включва в 24 ч. До 05.00 е заредена 100% на нощна тарифа. Единствен минус има тая кола - багажника - под 400 л...
  • #2
    14 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    и кво? пътувам София-Варна и само първите 100-200 км имам кола, в остатъка от пътуването имам миксерче на 4 колела, слабичко, ама пък тежи 2 тона... и като стигна във Варна трябва веднага да търся първо бензиностанция, после контакт за зареждане... ?!? ми мирси, ама не мирси
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    (базовият вариант ще струва около 37 000 евро.) Базовия вариант в Германия е 41.6К евро но след субсидия е долу-горе колкото дизела с 190коня който е 38.4К