IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първата крачка е направена: Тестваме Skoda Superb iV

Хибридният флагман отваря нова страница в историята на марката

Първата крачка е направена: Тестваме Skoda Superb iV

Навлизането на електрифицирани модели на пазара се увеличава, след като от 1 януари в ЕС влизат новите стандарти за вредни емисии. Един от последните производители, които оставаха в страни от тази тенденция, беше Skoda, но пък чехите имат огромното предимство да използват готови технологии на VW Group, така че можеха спокойно да изчакат, преди да направят първата си стъпка в тази посока.

Тя вече е факт и на пазара е хибридна версия (PHEV) на флагмана на марката Superb. Съкращението означава плъг-ин хибрид (тоест, той се зарежда в електропреносната мрежа), а нашият екип имаше възможност да тества автомобила в Амстердам и неговите околности.

Skoda Superb iV

В Skoda са си поставили за цел, поне на първо време, около 30% от продажбите на Superb да се падат именно на тази версия. Интересът към нея се дължи на факта, че вредните емисии СО2 са по-малко от 40 гр/км, което със сигурност ще направи модела доста популярен, особено за компании с голям автомобилен парк. В същото време Superb iV със сигурност ще се хареса и на частни собственици, тъй като моделът се е утвърдил на пазара като реален конкурент на модели Audi и Volkswagen, а причината е по-ниската му цена.

В случая най-важното е до каква степен хибридна система се намесва при шофирането на автомобила и може ли тя да пречи, а да не помага. Отговорът е почти никак, тъй като тези, които обичат гладкото и приятно пътуване, предлагано по принцип от Superb, отново ще останат доволни.

Skoda Superb iV

Самата хибридна система е добре позната от Volkswagen Passat GTE. Тя се състои от 1,4-литров бензинов турбодвигател със 156 к.с., който ползва помощта на електромотор със 115 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Съвкупната мощност на системата е 215 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,4 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

Както и при останалите хибриди, силата на Superb iV е в градски условия, където при спазване на ограниченията на скоростта разходът е под 2 л/100 км, а нивата на вредни емисии са около 40 г/км. Наличието на батерия с капаците 13 кВт/ч под задните седалки намалява обема на резервоара до 50 литра, но пък само на ток можете да изминете около 55 км, които са напълно нормални за повечето шофьори.

Skoda Superb iV


215 к.с. максимална мощност

400 Нм максимален въртящ момент

7.4 секунди от 0 до 100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

Излизането на магистрала превръща тази версия на Superb в стандартен автомобил. Батерията приключва доста бързо и водачът трябва да разчита на бензиновия двигател, което съответно означава и сравнително висок разход на гориво, още повече, че заради батерията и електромоторът iV тежи повече от стандартния модел. От Skoda твърдят, че пробегът на хибрида с пълен резервоар и заредена батерия е около 800 км, което вероятно е възможно при движение с ниска скорост. Ако давате повечко газ, просто забравете.

Skoda Superb iV

Що се касае до разликите в оборудването в сравнение със стандартния Superb, те не са чак толкова много. Хибридната версия има цветен дисплей (Maxi DOT), който е част от стандартото оборудване. Информационно-развлекателната система показва статуса на зареждане на електрическата батерия и предоставя информация за електрическия пробег. 

Автомобилът може да бъде настрoен за движение в режими "Спорт" и "Е", а благодарение на приложението Manager в менюто на мултимедийната система, може да бъде зададен времето, в което автомобилът да се движи в избрания режим. Това гарантира, че климатикът ще се включи преди началото на пътуването, както и че батерията ще бъде напълно заредена. 

Skoda Superb iV

За хибридната версия на Superb е достъпна и навигационна система Amundsen с 8-инчов дисплей, която е част от стандартното оборудване, както и система Columbus с 9,2-инчов, която е опция. И при двете се използва вградена eSIM-карта, благодарение на което има непрекъснат обмен на данни. Това позволява получаване на информация за трафика в реално време и онлайн-помощ във всеки един момент. Например, при поява на задръстване, може в реално време да бъде предложен алтернативен маршрут. В големите градове (като Амтстердам и околностите му) това е доста полезно.

Разбира се, добавянето на хибридна система води и до оскъпяване на автомобила. Продажбите на Skoda Superb 1.4 TSI iV в Европа стартират в началото на тази година, като базовият вариант ще струва около 37 000 евро. Това означава, че в България те ще са на нива от около 70 000 лв. В момента на горе-долу толкова се оценява топ-версията на модела във високите нива на оборудване.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Automedia

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    норге ( преди 2 месеца )
    Аз говоря от опит, не от четене на ревюта. При тойота последните 10 години няма грам развитие. Освен че бутат една и съща трансмисия във всички модели. СВТ кутията дето убива всяко удоволствие от шофирането + материали от отминала епоха. Приуса го самоубиха с тея 4 места и без багажник. Едва след 6 месеца ще пуснат рав4 плъг ин. Пробвай една киа/хюндай плъгин с двоен съединител, дето е на пазара от 3 години, и отгоре на всичко имат и по-добър сейфти рекърд от тойота. Другото е стереотипи :)
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хахаха, Тойота били зациклили сериозно с хибридите, хахаха, сериозно ли? Ама колко сериозно са зациклили да ми обясниш, че не виждам подобно нещо, а тъкмо обратното. Предлагат все по-добри и по-добри хибриди. почти всеки техен модел е вече и хибриден. Страшно зацикляне, няма що. А за Хюндай хибридите не ми говори. Има доста тестове с тях и с на Тойота. Защо ли на японците хибридите са винаги по-добри? Корейците дръпнаха доста напред, но хибридите им все още са доста назад след тойота.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    норге ( преди 2 месеца )
    #7 тойота зациклиха сериозно. Не че са лоши, но не могат да надградят сериозно от втория приус насам. Но виж корейските хибриди на хюндай-киа са една степен отгоре. Иначе евала,че германците се престрашиха най-накрая да внедрят по-сериозно електрификацията, ако ще и частично. Мисля че тея по-нови и технологични автомобили ще са по-здрави от дизеловите си аналози, защото поне има някаква инженера мисъл зад тях, а не само мисли за афтърсейлс и продаване на модули за по 2-3 хиляди с 1000% печалба.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бедни сме,но сме мно ( преди 2 месеца )
    Да се коментират неща и не само коли,с които не си имал какъвто и да било допир е най-малкото неуместно.Но все пак сме в България,какво се чудя толкова
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Според мен предложението е добро. 80 хилядарки звучат много, но пък получавате кола с вътрешно пространство като на Ес класа. И също може да бъде поръчана с екстри почти като не Ес класа. А я вижте колко струва хибрида на ЕС клас 240 000лв. на фона на тях 80 000 звучат като за без пари.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    ostavime ( преди 2 месеца )
    Хубава Шкода отива към 85 хил. лв., което лично за мен е безумно като цена. Има доста по-добри варианти, а и ако ще е само заради мястото наистина не си струва. Прекалено вдигнаха цените. Лично мнение и не ангажирам никой с него. За надеждността беше споменато вече. Наистина доста проблемни. Сервизи няма, чакаш със седмици...
  • #7
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единствените хибриди, които си струват са Тойота. Всичко останало е манджа с грозде!
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А качеството оправиха ли го или сега с хибрида ще е още по-зле? Само да напомня, че въпросният модел е бил винаги сред най-ненадеждните коли с хиляди проблеми. В момента заема 108-мо място от 129 в немската класация за надеждност изготвена от ТЮФ. АутоБилд също го разкостиха и показаха, че освен повечето място няма с какво друго да се похвали тази Шкода. Пълно разочарование е! А сега черешката на тортата - хибрид. Нещата предполагам ще са страшни...
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    sam ( преди 2 месеца )
    80К лв за миксер с батерия.... представям си колко ще му е поддръжката на това чудо
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Йордан ( преди 2 месеца )
    Аз л8 не мога да смятам или 156+115 прави 271???