IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо редовият шестцилиндров двигател e царят на спокойствието?

„Шестаците“ имат спокоен ход, а също така са сравнително икономични откъм гориво

Защо редовият шестцилиндров двигател e царят на спокойствието?

Двигатели с шест цилиндъра, подредени в редица, се отличават с изключително високо спокойствие на работа и сравнително нисък разход на гориво в сравнение с V-образните агрегати. За разлика от четирицилиндровите мотори те не трябва да бъдат принудително пълнени, което означава по-дълъг живот.
Тяхната конструкция е по-сложна. Освен това напречното им вграждане е на практика невъзможно, което позволява да намират място надлъжно под капака на относително по-големи автомобили.

Начинът на работа на редовите шестцилиндрови двигатели е идентично с това на четирицилиндровите. Две бутала извършват едно и също движение. При шест цилиндъра това са бутала номер 1 и 6, 2 и 5 и 3 и 4. Рамената на коляновия вал са изместени по различен начин. Ъгълът между тях е 120 градуса. Освен това главните и мотовилковите лагери имат различна широчина.

R6

Двигателят работи на три нива. Две мотовилки са поставени от двете страни на един основен лагер. Двигателят разполага и с 13 биелни лагера и 26 биели, в случай че лагерите са разделени. Най-често срещаната последователност на палене е 1-5-3-6-2-4.

Редовите мотори с шест цилиндъра са все по-рядко срещани. Шестцилиндрови двигатели с висока мощност над 400 к.с. се монтират в спортни автомобили и автомобили от високия клас. На пазара съществуват стари автомобили с редови шестцилиндрови двигатели като Fiat Dino Spider от 1967 г. със 160 к.с.

В момента редови шестцилиндрови двигатели използват марките BMW и Mercedes. Едно от предимствата на редовия двигател е възможността да бъде използван модулно, като части от лего. Един цилиндър обикновено е с обем 500 куб. см. и в зависимост дали двигателят е три-, четири- или шестцилиндров, обемът е 1,5, 2 или 3 литра.

Снимки: BMW

0 от 500