IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Редови "шестак" сменя легендарния HEMI V8

Мощността на новия двигател на FCA ще варира от 360 до 525 коня

Редови

Концернът Fiat Chrysler Automobiles патентова нов шестцилиндров бензинов двигател с принудително пълнене. Дизайнът му се появи на уебсайта на Американското патентно ведомство. Източници от компанията твърдят, че новият двигател ще може да развива повече от 500 конски сили и в бъдеще ще замени легендарните "осмаци" от семейството HEMI.

Патентът на редовия "шестак" е първото документирано потвърждение за работата на концерна върху нов и мощен турбо двигател. По отношение на архитектурата новият силов агрегат е подобен на FCA GME-T4, но се различава с допълнителните два цилиндъра. Трудно е да се прецени на каква фаза от разработката се намира "шестакът": патентът е подаден на 1 ноември 2017 г. и издаден на 2 април настоящата година, като за това време инженерите на FCA са могли сериозно да модернизират дизайна.

FCA патент на нов турбо

Източници на изданието Moparinspiders твърдят, че новият двигател ще бъде достъпен в различни варианти на мощност - от 360 до 525 конски сили. Ефектът на турбо дупката ще бъде елиминиран с помощта на електронната технология на FCA, наречена eBooster. Най-мощните варианти на редовия "шестак" ще могат да бъдат използвани да сменят HEMI V8.

Върху разработката на новия "турбо шестак" обаче може да повлияе скорошното сливане на FCA с групировката Peugeot Citroen и информацията за запазването на всички 13 марки на мегаконцерна под един покрив. Мощен двигател с принудително пълнене едва ли би представлявал интерес за френските партньори, защото PSA се стреми да електрифицира цялата си моделна гама.

Снимки: FCA

0 от 500