Не е ясно защо сме толкова обсебени от тях. Редовите шестцилиндрови мотори работят по-гладко, четирицилиндровите са по-евтини и икономични, V12 дават по-добър баланс и повече мощ, а петцилиндровите и V10 звучат по-добре. И въпреки това именно V8 е двигателят, за който си мечтаят девет десети от автомобилните маниаци по света. Странна съдба за тази технология, изобретена през 1902 от Леон Левавасьор дори не за автомобили, а за самолети. Ето и нашата селекция на 12-те най-забележителни "осмака" за последното столетие.
12-те най-забележителни V8 в историята (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes-AMG M177/M178
Малко двигатели са имали по-големи обувки за запълване: старият атмосферен 6.2-литров V8 на AMG се радваше на култов статут, и феновете с тревога очакваха какво ще се случи, когато загуби една трета от обема си и се сдобие с турбо.
Новият 4-литров V8 (с кодови имена М177 и М178) e всъщност на базата на двулитровия М133, ползван в първата А-класа AMG 45. Това са на практика два М133, съединени с един вал. Само че тук компресията е повишена до 10.5:1 и се използват повече олекотени материали.
Малко двигатели са имали по-големи обувки за запълване: старият атмосферен 6.2-литров V8 на AMG се радваше на култов статут, и феновете с тревога очакваха какво ще се случи, когато загуби една трета от обема си и се сдобие с турбо.
Новият 4-литров V8 (с кодови имена М177 и М178) e всъщност на базата на двулитровия М133, ползван в първата А-класа AMG 45. Това са на практика два М133, съединени с един вал. Само че тук компресията е повишена до 10.5:1 и се използват повече олекотени материали.