IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как моторите на BMW получават имената си

Дешифрираме за вас двигателя на М5 - S63B44T4

Как моторите на BMW получават имената си

Автомобилните компании дават различни наименования на двигателите, които са конструирали, за да е по-лесна обработката на информация в хода на развитието им и производството. В повечето случаи, не само вътрешно фирмените означения, не говорят нищо на външните хора – обикновено става дума за комбинации от букви и цифри.

Но зад тях винаги има логика, с някои италиански изключения, естествено. И тя може да бъде проследена.

Пример за това е двигателят на новото BMW M5, който носи името S63B44T4. Какво се крие зад тази комбинация?

S – Първата буква представлява „двигателното семейство”, от което идва този мотор. В случая S означава, че двигателят е дело на M дивизията на BMW. Обикновено, моторите, които не идват от M дивизията получават буквата N (след 2001), а имената на тези след 2013 започват с B. А ако попаднете на мотор в BMW, чието означение започва с W, то става въпрос за двигател, идващ от външен доставчик.

6 – Цифрата означава броя на цилиндрите, но има леко разминаване, тук 6 означава, че моторът е V8. Три- и четирицилиндровите се означават с 3 и 4. Моторите с 7 са V12 агрегати, а 8-ците – V10.

3 – Тази цифра показва броя промени и подобрения, които е претърпял моторът. 0 указва оригиналния дизайн, а тук 3-ката, че моторът е бил ъпргрейдван три пъти.

В – Тази буква указва типа гориво. B е за бензин, както и че моторът е позициониран надлъжно. Ако е А, значи стават въпрос за бензинов мотор, но напречно разположен. Буквите C и D са за дизелови мотори, а Е – за електромотори.

44 – Двете цифри показват работния обем на двигателя. 44 означава обем 4,4 литра. Ако е 50, значи е 5-литров мотор.

Т – Това е за класа, в който се подрежда моторът според динамичните му и мощностни характеристики. Най-ниският клас е К, после идва U, след това M, O, Т и S. По ирония на съдбата моторът на М5 не е в най-високия клас.

4 – Последната цифра указва на колко промени в дизайна е бил подложен двигателят в хода на жизнения му цикъл. 0 е за нов мотор, който все още не е променян. 4 е за двигател от пето поколение с 4 промени в дизайна.

На пръв поглед е сложно, но зад всяка цифра и буква се крие интересна история за създаването и развитието на двигателя.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Уж немска техническа нация, а много алогично шифроване!Кому е необходимо. Забравили са принципа, че "В простотата е гениалноста" Що не напишат 3, 4, 5, 6, 8, и 1 за съответният брой цилиндри. 1 е за V10, Толкова е просто!
  • #1
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На кой му пука за тези парни машини!