Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 легендарни бензинови двигатели

В класацията има четири японски и един немски мотор

5 легендарни бензинови двигатели

В съвременния автомобилен свят производителите могат да говорят часове за супертехнологиите, използвани за подобряване на двигателитге, за екологичността му, но по някаква причина почти винаги мълчат за неговата надеждност. Всъщност, модерните двигатели не могат да се похвалят със същата надеждност, която са имали тези преди десет години. Като 5-те в тази класация.

Toyota 3S-FE

5 легендарни бензинови двигатели

Класацията открива двигателя на японската марка Toyota, която отдавна се смята за символ на надеждност. 3S-FE е основният сред двигателите от серията S. Произвежда се от 1986 до 2000 г. и се монтира на почти всички автомобили на марката. 3S-FE е редови 4-цилиндров с обем от 2-литра. Неговата мощност варира от 115 до 130 к.с. Този двигател може лесно да кара 500 000 километра без големи ремонти, трябва само редовно да му се сменя маслото, а ангренажния ремък - на всеки 100 000 км.

Opel C20NE/ X20SE

5 легендарни бензинови двигатели

Двигателите от серията C20NE/X20SE са прости агрегати, които, на практика, лесно могат да изкарат до половин милион километра без основен ремонт. Произвеждат се от 1987 до 1999 г. и са инсталирани на такива модели като Opel Astra F, Calibra, Frontera, Kadett и много др. C20NE/X20SE са двигатели с 8 и 16 клапана и вместимост от 2 литра с многоточков инжекцион. Мощността им варира от 114 до 130 к.с.

Honda D-series

5 легендарни бензинови двигатели

Семейството двигатели от D-series включва над 10 различни версии с обем от 1,2 до 1,7 литра. Тези мотори се отличават с доста "весел" нрав. Можеш да ги форсираш до 7000 об/мин, като същевременно разполагат с ресурс от 350-400 хиляди километра без основен ремонт. Тези двигатели се произвеждат от 1984 до 2005 г. и са монтирани на Civic, HR-V, Accord и много други модели на Honda.

Mitsubishi 4G63

5 легендарни бензинови двигатели

Друго легендарно японско семейство. 4G63 е четирицилиндров редови двигател с обем от 2 л. Произвежда се от 1982 до 2006 г. и през това време има огромен брой модификации. Първите му версии са с един разпределителен вал и три клапана на цилиндър, след това се появяват версии с 16 клапана. По-късно неговите модификации имат система за промяна на фазите на газоразпределение и турбокомпресор. Модифицирана версия на този двигател се поставяше на легендарния Mitsubishi Lancer Evolution IX, където често бе подлаган на тотално луд тунинг. В най-простите версии този двигател може лесно да измине 500 000 км.

Toyota 2JZ-GE

5 легендарни бензинови двигатели

Още една легенда на Toyota. V-образните "шестаци", които се превръщат в икони на автомобилните състезания и на тунинга, също са сред най-надеждните двигатели. Тези мотори са с обем от 3 л и мощност от 200 до 220 к.с. Произвеждат се от 1991 до 2007 г. и през всичките тези години са подлагани на сериозен тунинг. Обикновените версии на тези двигатели без турбокомпресор лесно преминаваха отметката от 500 000 км и дори се приближаваха до 1 млн. Наистина легенда!

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    К серията на Хонда също е здрава, даяни на 300к.с. на колелата.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    iliev555 ( преди 6 месеца )
    1.8 t VW да обаче зависи кой, този от първите генерации с кованите бутала си е чудесен мотор, много здрав, е има си и забележки но като цяло е е много сполучлив и носи на оптимизация и то доста сериозна, блокът е с високо качество и все пак това е валидно за първата генерация на този двигател тази със 150 коня стоково.
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Kade e legendarniq 1.8T na VW???? За ТРЪЦ-а ли питаш?
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    нуждата от легендарни двигатели рязко намалява. С навлизането на електричките и хибридите, за какво ти е милионник ДВГ който няма да може да караш след 10на години?! Сега да се направи една нова класация - бъдещите легенди - ел. мотори серия XYZ.
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Какво да кажем ние в България с барутарниците дето влизат нов внос на по 400 000 километра и след малко магия стават на по 150 хилки нов внос?
  • #15
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Илиев555 ( преди 6 месеца )
    И тук в тази класация пак виждам снимка на един от наистина най здравите двигатели този на Тойота редовия шестак, за другите в класацията не мога да дам оценка но този който турбиниран се слагаше в супра е това наистина е абсолютно чудовище , носи на екстремен тунинг без никакви проблеми , извънредно здрав блок 1000 коня със сравнително нормални доработки , а може и още толкова . Това е легенда и не подлежи на коментар .
  • #14
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Kade e legendarniq 1.8T na VW????
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Последният такъв двигател е 3.2-литровия ОМ648, слаган на Е320 CDI и Е280 CDI W211 до 2005. След това минаха на V-образния ОМ642 с алуминиев блок и много системи за намаляване на емисиите. Ето един умен човек - щом сложиха системи за намаляване на емисиии и всичко стана бул шит
  • #12
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Специално за Хонда не зная да имат слаб двигател, който да издържа малко км. Всичките им мотори са с пословична здравина. Не случайно държат доста висока цена и са много търсени въпреки това. По двигателите нямат грешка. Като цяло обаче за автомобил слагам Тойота. При тях не само двигателят, а всичко по колата е с много високо качество. Прави са колегите, които казват, че само Тойота са си запазили качеството. Хонда само двигателите, а Митцу са един миш-маш дето не знаеш от къде е сега...
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе аман с тая Д серия!Б серията е много по-добра и надеждна. А като ще говорим за легенди - F20C